شناسهٔ خبر: 29819731 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

داستان ادامه دار گران فروشي در فرودگاه شيراز

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شيراز- ايرنا- انتشار تصاوير فاکتور يک واحد صنفي فرودگاه شيراز در شبکه هاي اجتماعي حاکي از تداوم گران فروشي و تبديل آن به داستان ادامه دار در اين فرودگاه پر تردد کشور است.

به گزارش ايرنا، مهرماه امسال بود که انتشار تصوير فاکتور فروش همبرگر مربوط به غرفه فست فود ترمينال داخلي فرودگاه شيراز در شبکه هاي اجتماعي و گلايه شهروندان از گران فروشي اين غرفه، موجب واکنش مسئولان فرودگاه شد.
اين در حالي است که مسئولان فرودگاه شيراز، غرفه فروش غذاهاي موسوم به فست فود را که در اين فرودگاه مستقر و اقدام به گران فروشي کرده بود، تعطيل کردند.
با اين حال، باري ديگر در روزهاي اخير فاکتوري از کافي شاپ فرودگاه شيراز در شبکه هاي اجتماعي منتشر شده است که از تداوم گران فروشي در اين فرودگاه حکايت دارد.
اين واحد صنفي بنا بر فاکتور صادره، ساندويچ مرغ را به بهاي 25 هزار تومان براي يک عدد ساندويچ و دوغ را به قيمت پنج هزار تومان به مشتريان عرضه کرده است.
** 153 پرونده تخلف واحد هاي فروشگاهي فرودگاه تشکيل شده است
معاون بازرسي و نظارت اتاق اصناف مرکز استان فارس در گفت و گو با خبرنگار ايرنا گفت: اگر گران فروشي در واحد هاي صنفي وجود داشته باشد با نظارت اتاق اصناف، براي اين افراد پرونده تشکيل خواهد شد و بر اساس ميزان گران فروشي صورت گرفته تا سه برابر امکان جريمه آن واحد وجود دارد.
محمدمهدي عرب اضافه کرد: از ابتداي امسال تا پانزدهم آذرماه جاري، 153 پرونده جريمه در خصوص تخلفات واحد هاي صنفي در فرودگاه شيراز ايجاد شده است.
وي تاکيد کرد: هر هفته نمايندگان بازرسي اتاق اصناف مرکز فارس و همچنين نماينده اداره کل تعزيرات حکومتي طي دو روز در فرودگاه حضور پيدا مي کنند و ضمن بازرسي نسبت به رسيدگي به پرونده ها و همچنين شکايات افراد اقدام مي کنند. البته اگر شکاياتي در خصوص مجموعه هاي صنفي فرودگاه نيز به صورت تلفني توسط مردم اعلام شده باشد کارشناسان با مراجعه به فرودگاه موارد را بررسي مي کنند.
او در خصوص نحوه قيمت گذاري نيز بيان کرد: معيار هاي قيمت گذاري براي هر يک از واحد هاي عرضه کننده محصولات در فرودگاه مشخص است و هر کالايي که در اين مکان عرضه مي شود بر همين اساس قيمت گذاري آن صورت مي پذيرد.
عرب افزود: بر اساس قانون ، تمام اتحاديه ها با توجه به محصولي که عرضه مي کنند در قيمت گذاري، حاشيه سود قانونيِ متفاوتي دارند که بالاترين درصد حاشيه سود در اتحاديه هاي استان فارس 23 درصد و براي مواد خوراکي نيز در تعيين قيمت تمام شده تنها 10 درصدي حاشيه سود در نظر گرفته شده است.
معاون بازرسي و نظارت اتاق اصناف مرکز استان فارس اظهار داشت: پارسال واحد اجرائيات اتاق اصناف مرکز فارس تمام غرفه هاي موجود در فرودگاه را شماره بندي و تمام اين غرفه ها نيز مکلف شدند محصولاتي را که ارائه مي کنند با قيمت تمام شده و نصب شده بر روي محصول عرضه کنند.
وي يادآور شد: برخي از افراد که برچسب قيمت تمام شده کالا را نصب نکرده بودند نيز با اطلاع مردم برخورد هاي مناسب با آنان صورت گرفت و اين افراد نيز قيمت تمام شده را بر روي کالاي عرضه شده نصب کرده اند.
عرب متذکر شد: بسته شدن و پلمپ واحد هاي متخلف توسط اداره کل تعزيرات حکومتي صورت مي گيرد و بر اساس تعداد تخلفاني که واحد هاي صنفي انجام مي دهند نسبت به پلمپ و يا جريمه نقدي اين گونه واحد ها اقدام مي کنند اين در حالي است که اتاق اصناف مداخله اي در روند پلمپ واحد ها نداشته و عمده فعاليت هاي اتاق اصناف تشکيل پرونده و ارائه به تعزيرات است.
** هيچ گزارشي مبني بر گران فروشي وجود ندارد
مدير روابط عمومي اداره کل فرودگاه هاي استان فارس به خبرنگار ايرنا گفت: طي دو سال اخير تمام قيمت هاي فروش کالا بر اساس بازرسي هايي که توسط تعزيرات حکومتي صورت گرفته است بر روي کالا ها نصب شده است.
احسان استوار با بيان اين که مصرف کننده با اگاهي کامل از قيمت کالا اقدام به خريد مي کند افزود: همه قيمت ها در معرض ديد خريداران است و هيچ کالايي نيست که بدون قيمت باشد.
وي در خصوص پلمپ واحد هاي متخلف نيز اظهار داشت: هيچ يک از واحد هايي که در فرودگاه مستقر هستند طي يک ماه اخير پلمپ نشده اند و در خصوص گراني نيز هيچ گزارشي از سوي مردم ارائه نشده است.
** تلاش بي نتيجه براي مصاحبه با مسئولان تعزيرات حکومتي
تلاش خبرنگار ايرنا براي گفت و گو با مسئولان اداره کل تعزيرات حکومتي فارس در اين باره بي نتيجه ماند.
مدير کل تعزيرات حکومتي فارس پيش تر در گفت و گو با ايرنا درباره نظارت بر غرفه هاي فرودگاه شهيد دستغيب شيراز گفته بود: در فرودگاه تمام غرفه ها را مکلف کرديم تا برچسب بزنند که با اين اقدام 80 درصد مسائل گذشته مثل گران فروشي حل شده است.
وي ادامه داد: همچنين شعبه سازمان تعزيرات حکومتي استان فارس در فرودگاه مستقر است و بر غرفه ها نظارت دارد.
با اين وجود، داستان دنباله دار گران فروشي در فرودگاه شيراز نيازمند اقدام اساسي مسئولان است، اقدامي که ضمن ريشه يابي موضوع، راه را بر هرگونه تخلف در آينده ببندد.
ع.پ/ 2027
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما