شناسهٔ خبر: 29818891 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

همکاري اردن با اسرائيل براي فراري دادن کلاه‌سفيدها

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - وزير کشور اردن به همکاري اين کشور با رژيم صهيونيستي در فراري دادن عناصر گروه موسوم به کلاه سفيدها (حامي تروريست‌هاي تحريرالشام) اذعان کرد.
به گزارش پارس‌تودي؛ «سمير مبيضين» وزير کشور اردن گفت، ژوئيه 2018 در هماهنگي کامل با رژيم صهيونيستي حدود 429 نفر از عناصر گروه کلاه‌سفيدها به همراه خانواده‌هايشان از سوريه فراري داده و وارد خاک اردن شدند.
به گفته وزير کشور اردن، پس از انتقال عناصر گروه کلاه‌سفيدها به داخل مرزهاي اين کشور، آنان در اردوگاه «الازرق» اسکان داده شدند و امکانات معيشتي براي آنان فراهم شد.
پس از پايان يافتن ماموريت عناصر گروه کلاه سفيدها در سوريه، در ماه ژوئيه 2018 رژيم صهيونيستي شبانه حدود 800 عضو اين گروه و خانواده‌هاي آنان را از جنوب غرب سوريه به داخل سرزمين‌هاي اشغالي فلسطين و از آنجا به اردن منتقل کرد.
کلاه‌سفيدها که طبق ادعاي خود گروهي براي امدادرساني به مردم در مناطق جنگي سوريه است، در سال 2013 توسط انگليس و آمريکا تأسيس شد. اين گروه در اقداماتي براي متهم کردن دمشق به استفاده از سلاح شيميايي در مناطق مختلف سوريه نقش داشته است.
بسياري از اسناد کشف شده توسط ارتش سوريه در مناطق آزاد شده از اشغال تروريست‌ها در اين کشور نشان مي‌دهند عناصر «کلاه سفيدها» فرآيند به‌کارگيري تسليحات شيميايي عليه غيرنظاميان سوري را توسط تحريرالشام (جبهه‌النصره) فراهم مي‌کنند.
بر اساس تصاويري که سال گذشته منتشر شد، کلاه‌سفيدها در سوريه، با سرنگ به سينه کودکان آدرنالين تزريق کرده بودند تا آنان را قرباني حمله شيميايي معرفي کنند.
بحران در سوريه از سال 2011 با تهاجم گسترده گروه‎هاي تروريستي مورد حمايت عربستان، آمريکا و متحدانشان براي تغيير معادلات منطقه به نفع رژيم صهيونيستي آغاز شد که با تلاش ارتش و مردم سوريه توطئه دشمنان ناکام مانده است. 114/120
کليدواژه رژيم صهونيستي اردن کلاه‌سفيدها

نظر شما