شناسهٔ خبر: 29817745 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

پیش بینی آب و هوا ۱۶ آذر/

تداوم بارندگی ها/ تجهیزات زمستانی همراه داشته باشید

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: روز جمعه ( ۱۶ آذر) در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف، و در استان های جنوبی رعد و برق خواهیم داشت.

صاحب‌خبر -

«فرزاد عابدینی» در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان درباره وضعیت هوای مناطق مختلف کشور طی روزهای آینده گفت: سامانه بارشی فعال امروز ( جمعه 16 آذر) در استان های واقع در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، شمال شرق و استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز غربی و مرکزی در زنجان، قزوین، البرز، تهران و غرب سمنان باعث بارش باران، وزش باد می شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در این روز در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف، و در استان های جنوبی رعد و برق خواهیم داشت.

 

وی با بیان اینکه روز شنبه، بارندگی در مناطق مذکور با شدت کمتری ادامه می یابد، خاطرنشان کرد: روز یکشنبه با تضعیف سامانه بارشی، بارش پراکنده در شمال غرب، سواحل دریای خزر و شمال شرق کشور ادامه دارد و به تدریج بعدازظهر یکشنبه این سامانه بارشی از کشور خارج می شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی یادآور شد: امروز در جنوب اردبیل، گیلان، مازندران، گلستان، شمال سمنان، خراسان شمالی، غرب کرمانشاه، شمال استان های زنجان، قزوین،البرز،تهران و در قبل از ظهر در جنوب بوشهر و نیمه غربی فارس ، بارش باران، وزش باد پیش بینی می شود.


وی یادآور شد: تا بعدازظهر جمعه در ارتفاعات و دامنه های شمالی و جنوبی رشته کوه البرز بارش برف و اختلال در ترافیک جاده ای به سبب لغزندگی و کاهش دید پیش بینی می شود بنابراین توصیه می شود برای کاهش خسارات احتمالی، تمهیدات لازم از سوی هموطنان عزیز، مدیریت بحران و سازمانهای امدادی  اندیشیده شود.

 

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: به دلیل احتمال آبگرفتگی و سیلابی شدن مسیرهای تردد در مناطق مستعد، هموطنان آمادگی کامل برای مواجهه با حوادث را داشته باشند. همچنین داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ در مسیرهای کوهستانی  الزامی است.


عابدینی درباره وضعیت هوای پایتخت گفت: آسمان تهران امروز ابری، همراه با بارش باران به تدریج کاهش ابر و وزش باد خواهیم داشت و روز شنبه نیز آسمان تهران صاف، همراه با وزش باد، گاهی افزایش ابر پیش بینی می شود.

 

نظر شما