شناسهٔ خبر: 29817099 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

قطار مسافری تهران-دمشق مجددا راه‌اندازی می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن سوریه از راه‌اندازی مجدد قطار تهران-دمشق از طریق محور «تنف» خبر داد.

صاحب‌خبر -
تین‌نیوز | 

مدیرعامل راه‌آهن سوریه از راه‌اندازی مجدد قطار تهران-دمشق از طریق محور «تنف» خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از مهر، محمدعلی حسنین گفت: مشغول نوسازی قطار تهران- دمشق به‌صورت کامل هستیم و به کمک و یاری ایران امیدواریم.  

او افزود: سفرهای بین دو کشور در این محور در اسرع وقت از طریق محور جدید تنف از سر گرفته خواهد شد و امیدواریم سفرهای سیاحتی و حمل‌ونقل بار همچون گذشته و بهتر از آن شود. 

این مقام مسئول ادامه داد: پروژه مهم و حیاتی قطار حومه‌‌ای برقی دمشق و حومه آن به طول تقریبی ۱۰۰ کیلومتر است که از چهار محور تشکیل شده است: دمشق-فرودگاه با گذشتن از حرم حضرت زینب (س)، محور دمشق –صحنایا-الدیر علی، خط آهن دمشق-الهامه و راه‌آهن دمشق-قطنا.

حسنین به آزادسازی زمین‌های سوری از دستان تروریست‌ها اشاره کرد و گفت:  در حال حاضر وزارت حمل‌ونقل سوریه و موسسات ریلی،  بازسازی راه‌آهن را از سر گرفته‌اند.

او تاکید کرد: فعالیت در بعضی از محورها مانند محور لاذقیه-طرطوس به سمت حمص بی‌وقفه در جریان است. از سویی نوسازی خط به‌سوی دمشق و همچنین محور دمشق- زبدانی (سیاحتی) تقریبا تکمیل شده است و همچنین خط فسفات از حمص - طرطوس نیز از خطوط دیگری است که نوسازی آن را آغاز خواهیم کرد.   

مدیرعامل راه‌آهن سوریه گفت: اتصال ریلی ایران و عراق به مدیترانه از طریق مسیر ابوکمال- لاذقیه امکان‌پذیر است و بین ما و عراق از طریق تنف به بندر طرطوس و لاذقیه هماهنگی‌هایی انجام شده است. این خط، محوری امن و شریانی حیاتی بین ایران، عراق و ساحل سوریه خواهد بود.

حسنین ادامه داد: ما برای اتصال به ایران در سریع‌ترین زمان ممکن تلاش خود را معطوف می‌کنیم اما تبدیل سوریه به هاب صادرات خاورمیانه به اروپا از طریق مدیترانه به پایان یافتن جنگ در سوریه و خروج نیروهای آمریکایی از شرق سوریه بستگی دارد.

شکل‌گیری جنگ در سوریه و حضور داعش در این کشور منجر به از بین رفتن زیرساخت‌های ریلی سوریه شد. به‌ویژه تخریب خط ریلی مرزی عبوری از داخل خاک ترکیه که بسیاری از مواقع در اختیار داعش و دیگر گروه‌های تروریستی بود، منجر به قطع ارتباط ریلی کامل میان ایران و سوریه شد.

طی ماه‌های اخیر و با پیشرفت نیروهای دولتی سوریه در شکست گروه‌های تروریستی در داخل خاک این کشور، مسئولان وزارت راه سوریه به همراه شرکت‌های تابعه آن ازجمله راه‌آهن این کشور به فکر بازسازی زیرساخت‌های ارتباطی تخریب شده طی سال‌های گذشته و برقراری ارتباط مجدد با کشورهای همسایه ازجمله ایران افتاده‌اند.

نظر شما