شناسهٔ خبر: 29817040 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

روایت صدا و سیما از تنبیه فیزیکی دانش آموز همدانی ناقص است

به گزارش روز جمعه اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش همدان محمد سهرابی افزود: باوجود تاکید وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل همدان در نشست ها و جلسات

صاحب‌خبر - به گزارش روز جمعه اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش همدان محمد سهرابی افزود: باوجود تاکید وزیر آموزش و پرورش و مدیرکل همدان در نشست ها و جلسات متعدد، بر این که تنبیه بدنی دانش آموزان خط قرمز ماست، شاهد چنین اتفاقی در یکی از مدارس همدان بودیم.
وی درباره تنبیه فیزیکی دانش آموز همدانی اظهار داشت: نام یکی از دانش آموزان پایه هفتم دبیرستان شهیدمقصودی همدان توسط مبصر کلاس به عنوان فرد بی نظم به دبیر علوم داده می شود که دبیر مربوطه نیز به جای برخورد تعلیم و تربیتی به دانش آموزان می گوید که مجاز هستند همکلاسی خود را تنبیه کنند که یکی دو نفر از دانش آموزان این کار را به صورت سطحی انجام می دهند.
سهرابی ادامه داد: پس از این اتفاق مسئولان آموزش و پرورش ناحیه 2 همدان با دعوت از اولیا از آنها دلجویی کردند.
وی با بیان این که معلم و دانش آموز دو عنصر مهم تعلیم و تربیت هستند که در صورت تضییع حقوق هرکدام آموزش و پرورش به جد حمایت و اعمال قانون خواهد نمود، اضافه کرد: اقدامات قانونی لازم در خصوص خطای معلم در تنبیه دانش آموز در دبیرستان شهیدمقصودی صورت گرفته است.
رئیس اداره‌ اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش همدان با اشاره به انعکاس شتاب زده خبر این اتفاق از بخش های خبری صدا و سیما، گفت: از صدا و سیما تقاضا داریم در گزارش های خود به گونه ای عمل نکند که تلاش های معلمان عزیز با یک روایت ناقص از خطای یک معلم زیر سوال برود.
وی تاکید کرد: شایسته است صدا و سیما در انعکاس اخبار خوب هم پیش قدم شود، به عنوان مثال دانش آموز نمونه نمازی استان، سیدمحمدمهدی موسوی هفته پیش توسط استاندار محترم تشویق شد و در بیست و هفتمین اجلاس سراسری نماز در سمنان از دست رئیس جمهوری لوح سپاس دریافت کرد که انتظار می رفت صدا و سیمای استان آن را به صورت گسترده انعکاس دهد.
سهرابی اظهار داشت: امروز لازم است اخبار مربوط به از خودگذشتگی معلمان در زمینه های مختلف به آحاد جامعه ارائه شود، گرچه مردم خود اطلاع کافی و کامل از خدمات ارزشمند معلمان دارند.
وی عنوان کرد: قاطبه معلمان استان افرادی دلسوز و متعهد هستند و ممکن است به ندرت این گونه موارد حادث شود،
وی ابراز امیدواری کرد: در آینده هیچ معلم و دانش آموزی دچار مخاطره نشود.
گفتنی است، صدا و سیمای مرکز همدان با تهیه گزارشی به موضوع تنبیه دانش آموز همدانی توسط معلم و همکلاسی هایش پرداخت که این گزارش روز پنجشنبه 15 آذر از بخش اخبار شبکه 2 سیما پخش شد.
دبیرستان شهید مقصودی همدان در محله خضر (یکی از مناطق محروم) شهر همدان زیر مجموعه آموزش و پرورش ناحیه 2 واقع شده است و نزدیک به 290 دانش آموز دارد.
در سال تحصیلی جاری نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.
9904/2090
انتهای پیام

نظر شما