شناسهٔ خبر: 29816992 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

رئیس سازمان نظام پزشکی از سمت خود کناره‌گیری کرد

به نظر می‌رسد علت استعفای فاضل از ریاست نظام پزشکی اختلاف‌ نظر با معاونانش در سازمان باشد البته بر اساس اطلاعات رسیده استعفای او باید مورد تأیید وزیر بهداشت قرار گیرد که هنوز خبری در دست نیست و ممکن است حسن هاشمی با این استعفا موافقت نکند

صاحب‌خبر -
شفاآنلاین>سلامت> رئیس کل سازمان نظام پزشکی امروز در جلسه شورای عالی معاونین استعفای خود را اعلام کرد.

به گزارش شفاآنلاین ، شنیده‌ها حاکی از آن است که ایرج فاضل رئیس سازمان نظام پزشکی کشور استعفای خود را از ریاست این سازمان ارائه کرده و قرار است روز شنبه مراسم تکریم رئیس کل سازمان نظام پزشکی برگزار شود.

البته علیرضا میلانی‌فر مدیر روابط عمومی سازمان نظام پزشکی این مسئله را تأیید یا رد نکرد و یادآور شد: فعلاً پاسخی در این زمینه نمی‌دهیم زیرا وقت اداری تمام شده و جلسات مربوطه به اتمام نرسیده بر همین اساس روز شنبه اظهار نظر نهایی را اعلام و بیانیه رسمی سازمان را صادر می‌کنیم.

همچنین پیامکی برای تعدادی از اعضای شورای عالی نظام پزشکی ارسال شده مبنی بر اینکه «همکار گرامی عضو محترم شورای عالی نظام پزشکی با سلام و احترام به استحضار می‌رساند مراسم گرامیداشت بیش از چهار دهه تلاش ماندگار استاد گرامی جناب آقای دکتر ایرج فاضل در حوزه سلامت در روز شنبه مورخ ۱۷ آذرماه ۱۳۹۷ ساعت ۱۰/۳۰ صبح در محل ساختمان شماره یک دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، تالار بهشتی برگزار می‌شود.»

محمد آقاجانی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی نیزنیز ضمن تأیید این خبر اظهار کرد: دکتر فاضل از دانشگاه شهید بهشتی بازنشسته شده است.

 ایرج فاضل متولد ۱۳۱۸ در اصفهان و جزو اساتید بازنشسته دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهید بهشتی است، شنیده شده هنوز تعدادی از بازنشستگان< retireds> در این دانشگاه مشغول به کار هستند و ریاست دانشگاه از مدت‌ها پیش اعلام کرده بود اساتید باید از قانون بازنشستگی تبعیت کنند که با مخالفت عده‌ای از آنها روبه‌رو شده بود البته فاضل جزو اساتیدی بود که از این قانون تمکین کرد.

به نظر می‌رسد علت استعفای فاضل از ریاست نظام پزشکی اختلاف‌ نظر با معاونانش در سازمان باشد البته بر اساس اطلاعات رسیده استعفای او باید مورد تأیید وزیر بهداشت قرار گیرد که هنوز خبری در دست نیست و ممکن است حسن هاشمی با این استعفا موافقت نکند.

ایرج فاضل شهریور ماه سال ۹۶ با ۲۰۱ رأی به عنوان رئیس کل سازمان برای دوره چهار ساله انتخاب شد که پس از گذشت یک‌ سال از این انتخاب استعفا داد. او در دوره ریاست جمهوری آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بود و در سوابق خود طبابت از حضرت امام خمینی را دارد.آنا

نظر شما