شناسهٔ خبر: 29816847 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

با عوامل تنبیه دانش آموز همدانی برخورد شد

محمد پور داود پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی این اتفاق معلم تعلیق و مدیر و معاون مدرسه برکنار شدند.مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به

صاحب‌خبر - محمد پور داود پنجشنبه شب در گفت و گو با ایرنا افزود: در پی این اتفاق معلم تعلیق و مدیر و معاون مدرسه برکنار شدند.
مدیرکل آموزش و پرورش استان همدان گفت: به دنبال پخش گزارشی از اخبار صدا و سیما در رابطه با تنبیه فیزیکی دانش آموز یکی از دبیرستان های شهر همدان، مدیر و معاون آموزشی این مدرسه برکنار و معلم خاطی به حالت تعلیق درآمد و هر سه نفر به هیات تخلفات اداره کل آموزش و پرورش معرفی شدند.
وی اظهار داشت: در روز شنبه 10 آذر در کلاس پایه هفتم مدرسه شهید مقصودی، مبصر کلاس امیر رضا را به عنوان دانش آموز بی انضباط برای تنبیه به معلم درس علوم معرفی می کند که به درخواست معلم تعدادی از دیگر دانش آموزان نیز در تنبیه امیررضا مشارکت کردند.
پور داود ادامه داد: در پی این اتفاق آموزش و پرورش استان همدان وارد عمل شد و براساس دستورالعمل های وزارتی و نیز تاکید وزیر آموزش و پرورش پس از برخورد با معلم، مدیر و معاون آموزشی مدرسه، پرونده موضوع به هیات تخلفات اداره کل ارسال شد.
وی عنوان کرد: بنده همواره در جلسات متعدد با مدیران بخش های مختلف آموزش و پرورش استان تاکید کردم که تنبیه دانش آموزان به هیچ وجه قابل قبول نیست و باید با روش های نوین آموزشی با دانش آموزان برخورد شود.
مدیر کل آموزش و پرورش همدان گفت: تلاش شده تا همواره از حقوق دانش‌آموزان و معلمان همواره با هم حمایت شود و حق کسی ضایع نشود.
پورداوود با ابراز تأسف از واقعه رخ داده، ابراز امیدواری کرد: با دقت نظر همه مدیران آموزش و پرورش و عمل به دستورات وزیر آموزش و پرورش دیگر شاهد چنین اتفاقاتی در سطح استان نخواهیم بود.
گفتنی است، صدا و سیمای مرکز همدان با تهیه گزارشی به موضوع تنبیه دانش آموز همدانی توسط معلم و همکلاسی هایش پرداخت که این گزارش روز پنجشنبه 15 آذر از بخش اخبار شبکه 2 سیما پخش شد.
دبیرستان شهید مقصودی همدان در محله خضر (یکی از مناطق محروم) شهر همدان زیر مجموعه آموزش و پرورش ناحیه 2 واقع شده است و نزدیک به 290 دانش آموز دارد.
در سال تحصیلی جاری نزدیک به 287 هزار دانش آموز در مدارس استان همدان تحصیل می کنند.
9904/2090
انتهای پیام

نظر شما