شناسهٔ خبر: 29816259 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برق شهرستان ایذه وصل شد

اهواز - ایرنا - رییس اداره برق ایذه گفت: برق شهرستان ایذه که پنجشنبه شب به دلیل برخورد آذرخش به تاسیسات پست برق این شهر به طور کامل قطع شده بود، پس از چند ساعت تلاش ، وصل شد.

صاحب‌خبر -

ایوب سرشار بامداد جمعه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: ساعت 20:30 شامگاه پنجشنبه، تنها پست برق ایذه به دلیل برخورد صاعقه با خطوط فشار قوی برق دچار آتش سوزی و انفجار پیاپی شد.
وی گفت: در این حادثه یکی از ترانس‌های ایستگاه اصلی برق آتش گرفت و پس از آن برق شهرستان ایذه قطع شد‌‌.
وی افزود: با حضور ماموران آتش‌نشانی، مدیریت بحران و اداره برق این آتش‌سوزی کنترل و از آسیب به سایر تاسیسات جلوگیری، و سپس عملیات برق رسانی به ایذه آغاز شد.
رییس اداره برق ایذه ادامه داد: گستردگی آتش موجب خارج شدن خط 132 کیلوولت از مدار شد؛ همچنین ایستگاه اصلی و 2 ایستگاه موبیل نیز که از خط 132 نیروگاه گدار تغذیه می شدند از مدار خارج شده بودند.
وی گفت:پس از این حادثه کلیه گروه های توزیع برق و برق منطقه‌ای وارد عمل شدند تا در سریعترین زمان برق شهر وصل شود.
سرشار با بیان اینکه با برقدار شدن ایستگاه‌های موبیل، برق بخش سوسن و دهستان مرغا ساعت 22 پنجشنبه وصل شد افزود: برق بقیه نقاط شهرستان نیز حدود ساعت 3:30 بامداد جمعه و پس از 6 ساعت کار مداوم وصل و روشنایی به ایذه بازگشت.

** اختلال در شبکه برق اندیکا بر طرف شد
سرپرست فرمانداری اندیکا گفت: اختلال در شبکه برق اندیکا ناشی از نقص فنی ایستگاه برق شهرستان ایذه ، به طور کامل بر طرف شد.
مرادعلی سعیدی پور روز جمعه در گفت وگوبا خبرنگار ایرنا بیان کرد: با توجه به اینکه برق شهرستان اندیکا از طریق ایستگاه چم ریحان شهرستان ایذه تقویت می شود ،صاعقه دیشب در این ایستگاه باعث شد تا ساعاتی در شبکه برق اندیکا نیز اختلال ایجاد شود.
وی افزود:با تلاش مسئولان برق شهرستان و استان این اختلال رفع و شبکه برق این شهرستان به روال عادی برگشته است.
شهرستان اندیکا به سه بخش مرکزی، چلو و آبژدان تقسیم شده و در 186 کیلومتری شمال شرق اهواز قرار دارد.
7159 /6037/9434

نظر شما