شناسهٔ خبر: 29815301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

بر اثر بارندکی و سیلاب؛

امدادرسانی به مناطق سیلابی دزفول در حال انجام است

بر اثر بارش باران شدید در دزفول مناطقی از این شهرستان دچار آبگرفتگی شده و خساراتی را به همراه داشته که امدادرسانی در این مناطق در حال انجام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از دزفول، بر اثر بارش باران شدید در دزفول مناطقی از این شهرستان دچار آبگرفتگی شده و خساراتی را به همراه داشته که امدادرسانی در این مناطق در حال انجام است.

 

فرماندار دزفول در این خصوص گفت: با توجه به شدت بارش در دزفول و آبگرفتگی معابر و روستاها، تعدادی از عشایر در منطقه سیاه منصور در سیلاب گرفتار شدند که توسط عوامل امدادی همه آنها نجات پیدا کردند و در حال حاضر مشغول نجات احشام آنها از سیلاب هستند.

 

محمد حیدری اظهار کرد: با توجه به شدت بارش در شهر دزفول که در حدود ۴۷ میلیمتر در کمتر از یک ساعت بود، آبگرفتگی معابر و روستاهای اطراف یک موضوع طبیعی است که علت اصلی آن نامناسب بودن زیرساخت‌ های شهری و روستایی منطقه دزفول است.

 

وی افزود: در مرحله اول و دوم بارندگی در هفته‌ های گذشته نقاطی از شهر دزفول دچار سیلاب شده بود از جمله منطقه زیباشهر دزفول که مسکن ‌های مهر منطقه در معرض تهدید قرار گرفته بودند و با مدیریت توانستیم نقاط بحرانی را برطرف کنیم و در این بارندگی هیچ ‌کدام از آن نقاط دچار سیلاب نشدند.

 

جاده روستای شهید کریمی و جاده روستای بلادیه به چغامیش مسدود شدند

بخشدار بخش چغامیش، هم بیان عنوان کرد: به علت بارش شدید باران و طغیان رودخانه شهر سیاه منصور سیلاب به بخش چغامیش رسیده و باعث مسدود شدن جاده شهید کریمی (علی شلگهی) و جاده روستای بلادیه به چغامیش شده است.

 

چلوی، از عشایر نزدیک به رودخانه ها خواست تا جوانب احتیاط را رعایت کرده و از رودخانه ها فاصله بگیرند و اذعان داشت: کلیه دهیاری های بخش چغامیش در آماده باش هستند‌.

 

سیلاب جاده دزفول - شوشتر را مسدود کرد

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دزفول، هم تصریح کرد: بارندگی شدید و سیلاب منجر به بسته شدن جاده دزفول - شوشتر و غیرممکن شدن تردد خودروها از این مسیر شد.

 

منصور نظریان سیاهپوش، با اشاره به اینکه بارندگی شدید مسیر دزفول به شوشتر را دچار آبگرفتگی فراوان کرده به طوری که تردد خودروها امکان پذیر نیست، اضافه کرد: هم اکنون خودروهای راهداری به محل اعزام شده اند و تلاش برای بازگشایی مسیر آغاز شده است.

 

مسعود سخایی بخشدار سردشت دزفول، هم با بیان اینکه تاکنون گزارشی از مسدود شدن جاده های دسترسی به روستاهای کوهستانی دزفول دریافت نشده، ابراز کرد: مسیل های منطقه بر اثر بارندگی امروز پرآب شده اند و احتمال ریزش کوه در جاده های سردشت وجود دارد ولی تاکنون موردی گزارش نشده است.

نظر شما