شناسهٔ خبر: 29814671 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

جنگنده های سعودی 28 بار یمن را بمباران کردند

درحالی که سعودی ها مدعی هستند برای موفقیت آمیز بودن مذاکرات صلح طرف های یمنی به نیروهای تحت امر خود دستور توقف حملات را صادر کرده اند، منابع یمنی گزارش داند که جنگنده های متجاوز روز پنجشنبه بیش از 28 بار مناطق مختلف یمن را بمباران کردند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

به گزارش شبکه تلویزیونی المسیره یمن، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی رسمی نیروهای مسلح یمن گفت: تداوم تجاوزگری نیروهای ائتلاف و مزدوران آنها همزمان با روز اول مذاکرات صلح در سوئد، موید این موضوع است که متجاوزان هیچ تمایلی به برقراری صلح و آماده سازی فضای مناسب برای پیش برد دور جدید گفت و گوها ندارند.


سریع تاکید کرد: جنگنده های ائتلاف امروز پنجشنبه در 28 نوبت، مناطق مسکونی و مراکز عمومی را بمباران کردند که در جریان آن سه زن کشته و شمار زیادی از منازل مسکونی تخریب شد.


به دنبال از سرگیری حملات هوایی ائتلاف سعودی و بمباران بیش از 28 نوبت در مناطق مختلف، ارتش و کمیته های مردمی یمنی نیز در اقدامی تلافی جویانه، 6 موشک بالستیک به تجمع نیروهای متجاوز شلیک کردند.
براساس گزارش منابع یمنی، این موشک های از نوع «زلزال1» بوده است که به تجمع نیروهای دشمن شلیک شده است.
نقض توافق آتش بس در یمن ، درحالی صورت می گیرد که ائتلاف متجاوز سعودی پیش از آغاز مذاکرات در سوئد اعلام کرد، برای فراهم شدن شرایط مذاکرات، به نیروهایش دستور توقف حملات را صادر کرده است.


این پنجمین دور از مذاکرات صلح یمن است که از امروز پنجشنبه با حضور هیأت های یمنی و «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در استکهلم پایتخت سوئد به مدت یک هفته آغاز شده است.


ریاست هیات دولت مستعفی را الیمانی وزیر امورخارجه و ریاست هیات دولت صنعا را محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله برعهده دارند.


مذاکرات گروه‌های یمنی در حالی در کاخ ژوهانسبورگ در شهر ریمبو حوالی استکهلم برگزار شده که بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر الحدیده، ایجاد اعتمادسازی، شکستن محاصره، پرداخت حقوق کارمندان یمنی و ارسال کمک‌ها از محورهای اصلی مذاکرات کنونی در سوئد است.


تاکنون چهار دور مذاکرات پیشین صلح یمن با کارشکنی کشورهای ائتلاف متجاوز از جمله سعودی و امارات راه به جایی نبرده است.

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: ایرنا
منبع: ایرنا

برچسب‌ها:

نظر شما