شناسهٔ خبر: 29814633 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری گامی موثر در راستای هویت بخشی شهرهای جدید است/ محله هنرمندان در شهر جدید صدرا احداث شود

صاحب‌خبر -

برگزاری برنامه‌های فرهنگی و هنری گامی موثر در راستای هویت بخشی شهرهای جدید است/ محله هنرمندان در شهر جدید صدرا احداث شودسرپرست استانداری فارس، با تاکید بر اینکه هویت بخشی در شهرهای جدید از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است، گفت: برگزاری چنین جشنواره ها و برنامه های هنری بدون تردید نقش تاثیرگذاری در شکل گیری هویت در این شهرها دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، یداله رحمانی سرپرست استانداری فارس در مراسم اختتامیه جشنواره فیلم و عکس شهروندان شهرهای جدید کشور که به میزبانی شهر جدید صدرا برگزار شد، با بیان اینکه مدیران دولت تدبیر و امید مخصوصا در شرایط کنونی جامعه باید شادی و نشاط و امیدواری را به جامعه تزریق کنند، گفت: تزریق شادی و امید با بهره برداری از یک پروژه عمرانی، فرهنگی، ورزشی، کارخانه و واحد تولیدی یا با برگزاری برنامه‌های مانند این جشنواره امکان پذیر می‌شود.

وی از مدیرعامل شرکت مادر تخصصی شهرهای جدید کشور که در مراسم حضور داشت، خواست با توجه به کارکرد علمی و فرهنگی شهر جدید صدرا مشوق‌هایی برای اقدامات فرهنگی در این شهر در نظر گرفته شود تا دستیابی به هویت فرهنگی در این شهر جدید با سرعت بیشتری صورت گیرد.

رحمانی همچنین به آغاز عملیات اجرایی دو پروژه مصلای شهر صدرا و خانه هنرمندان صدرا در دهه فجر امسال اشاره کرد و از دست اندرکاران شرکت عمران شهرهای جدید خواست فضای لازم برای احداث نمایشگاه آثار هنری در پروژه خانه هنرمندان شهر صدرا در نظر گرفته شود.

سرپرست استانداری فارس با بیان اینکه محله سازی یکی از سیاست های خوب در شهرهای جدید است، ابراز امیدواری کرد محله ای برای هنرمندان در شهر صدرا ایجاد شود و در فضای پیرامونی این محله نیز پروژه های مرتبط فرهنگی ایجاد شود.

وی همچنین از متولیان شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید خواست مصوبات هیئت مدیره شرکت عمران شهرصدرا به منظور توسعه شهر را با عنایت و اهتمام ویژه به تصویب برسانند.

رحمانی همچنین با اشاره به اینکه همه دستگاه های اجرایی مکلف هستند بر اساس سرانه هایی که در شهرهای جدید وجود دارد از محل اعتبارات خود پروژه هایی در راستای توسعه این شهرها تعریف کنند از دستگاه های اجرایی خواست به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.
انتهای پیام/م

نظر شما