شناسهٔ خبر: 29814630 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

با وجود مذاکرات سوئد، حملات سعودی‌ها به یمن ادامه داد/پاسخ یمنی‌ها با 6 موشک

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن شش موشک بالستیک به منطقه جیران عربستان شلیک کردند و موفق شدند یک پهپاد ائتلاف سعودی را در غرب یمن ساقط کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، شبکه تلویزیونی المسیره یمن پنجشنبه (۱۵ آذر) از شلیک چند موشک به جنوب عربستان سعودی خبر داد.

این شبکه به نقل از یگان موشکی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن گزارش داد که شش فروند موشک بالستیک از نوع «زلزال یک» به محل تجمع نیروهای سعودی و مزدوران ائتلاف عربستان سعودی واقع در منطقه جیزان این کشور شلیک شده است.

بر اساس این گزارش، نیروهای یمنی همچنین موفق شد‌ه‌اند یک فروند پهپاد جاسوسی متعلق به نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی را در منطقه «کیلومتر ۱۶» جاده الحدیده به صنعاء منهدم کنند.

حملات موشکی امشب ارتش یمن در واکنش به تشدید حملات ائتلاف سعودی علیه مواضع نیروهای یمنی صورت گرفت.

منبعی در وزارت دفاع یمن در این ارتباط گفت که «دشمن سعودی و اماراتی»، از مذاکرات و گفت‌وگوهای یمنی در سوئد سوء استفاده کرده و دست به تشدید حملات هوایی خود در چندین جبهه زده است.

او گفت که جنگنده‌های سعودی و اماراتی به صورت مداوم در حال بمباران تأسیسات، منازل و املاک مردم است.

در همین راستا نیز، سرگرد «یحیی سریع»، سخنگوی نیروهای مسلح یمن شامگاه پنجشنبه گفت که جنگنده‌های ائتلاف سعودی ۲۸ نوبت مناطق مسکونی و خانه‌ها را در چندین استان یمن بمباران کرده است.

او تهدید کرد که اگر حملات ادامه پیدا کند نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن آمادگی کامل دارند به این حملات و تجاوزها پاسخ دهند.

سرگرد سریع با بیان اینکه حملات ائتلاف سعودی بیانگر عدم جدیت این ائتلاف در گفت‌وگو است، تصریح کرد که طی امروز نیروهای یمنی موفق شده‌اند حملات نیروهای تحت امر ائتلاف سعودی در جبهه «دمت» واقع در منطقه «الضالع» (جنوب غربی یمن)  را دفع کنند.

وی گفت که در این حملات و درگیری‌ها، نیروهای مهاجم ۲۸ کشته و ۶۴ زخمی داده‌اند که در بین کشته‌ها یک فرمانده وجود دارد.

سومین دور از مذاکرات یمن بین گروه‌های درگیر در این کشور از پنجشنبه (۱۵ آذر) با نظارت سازمان ملل متحد شروع شده و قرار است یک هفته در استکهلم، پایتخت سوئد ادامه پیدا کنند.

انتهای پیام/ق

 

نظر شما