شناسهٔ خبر: 29813730 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

چند واكنش مسئولان به حادثه تروريستي چابهار

گروه سياسي: معاون اول رییس جمهوری حادثه تروریستی چابهار را “با هدف تفرقه افکنی در صفوف ملت ایران توسط دشمنان و محکوم به شکست” دانست وتاکید کرد: این قبیل اقدامات عزم جمهوری اسلامیی ایران را برای مبارزه با تروریسم راسخ تر خواهد کرد.

صاحب‌خبر -
در متن پیام اسحاق جهانگیری آمده است: حادثه تروریستی انفجار مقابل مقر نیروی انتظامی در شهرستان چابهار که منجر به شهادت دو نفر از فرزندان غیور و خدوم ملت ایران در نیروی انتظامی و مجروحیت تعدادی از هموطنان بیگناه و مظلوم در چابهار شد، موجب تاسف و تاثر فراوان گردید. «یقیناً این دست اقدامات تروریستی که با هدف تفرقه افکنی در صفوف منسجم ملت بزرگ ایران توسط دشمنان این ملک و ملت طراحی و اجرا می شود محکوم به شکست است و راه به جایی نخواهد برد و بر اتحاد و انسجام بیشتر ملی می انجامد.» در ادامه پیام جهانگیری آمده است: ضمن تسلیت این حادثه تلخ به ملت ایران به ویژه خانواده های گرامی این عزیزان، مردم شریف استان سیستان و بلوچستان بخصوص شهرستان چابهار، از استاندار محترم و همه مسئولین انتظامی و امنیتی استان سیستان و بلوچستان می خواهم تمام توان و تلاش خود را برای شناسایی و برخورد با مسببان این حادثه تروریستی به کار گیرند. از خداوند متعال برای شهدای این حادثه علو درجات و برای خانواده های ارجمندشان صبر و اجر و برای مجروحان شفای عاجل مسئلت دارم.
 
توییت ظریف
محمد جواد ظریف با اشاره به حادثه تروریستی صبح پنجشنبه در چهابهار در صفحه توییتر خود نوشت: تروریست‌های تحت حمایت خارجی‌ها مردم بی‌گناه چابهار را را به قتل رسانده و مجروح کرده‌اند. همانطور که در گذشته نیز به روشنی گفته‌ایم، چنین جنایت‌هایی بدون مجازات باقی نخواهند ماند. نیروهای امنیتی ما در سال ۲۰۱۰ راه افراطیونی را که در راه امارات متحده عربی بودند سد کرده و آن‌ها را دستگیر کردند. کلمات من را به خاطر بسپارید: ایران تروریست‌ها و اربابان‌شان را محاکمه خواهد کرد.

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه نیز ضمن محکوم کردن حادثه تروریستی امروز در چابهار که به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان بی گناه انجامید، آن را به مردم ایران بویژه خانواده شهدای حادثه تروریستی امروز تسلیت گفت و برای مجروحان این عملیات ناجوانمردانه آرزوی شفای عاجل کرد. وی افزود: تروریست‌های  رشد یافته در دامان  برخی  کشور ها و کانون های مروج خشونت و افراط گرایی در منطقه، امروز دست به عملیات  شرورانه و ضد بشری  دیگری در منطقه اقتصادی چابهار زدند تا با القای ناامنی بر توسعه اقتصادی که با همکاری کشورهای منطقه در جریان است و در جهت رونق اقتصادی و ثبات و امنیت در مرزهای شرقی کشور تلاش می نماید، لطمه وارد نمایند. وی تاکید کرد: قطعا خشونت ورزان و مرگ طلبان تحت فرمان کانون های شناخته شده، در هر جا که باشند بزودی تاوان سختی برای ارتکاب این جنایت خواهند پرداخت.

 

نظر شما