شناسهٔ خبر: 29813721 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام ابراهیم‌زاده:

سرعت پیشرفت علمی ایران 11 برابر رشد علمی دنیاست

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی گفت: سرعت پیشرفت علمی ایران بر اساس نظرهای محافل رسمی 11 برابر رشد علمی دنیاست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تبریز، حجت‌الاسلام امیر ابراهیم‌زاده روز گذشته در نخستین جشنواره تجلیل از دانشجویان برتر دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای روز دانشجو گفت: این روز، به یاد سه دانشجوی شهید مصطفی بزرگ‌نیا و احمد قندچی و مهدی شریعت‌رضوی از جمله یادگاران جنبش دانشجویی و الگوی سایر دانشجویان ایران اسلامی، که به هنگام اعتراض به دیدار رسمی ریچارد نیکسون معاون رئیس‌جمهور وقت ایالات‌متحده آمریکا و همچنین از سرگیری روابط ایران با بریتانیا، در تاریخ ۱۶ آذر ۱۳۳۲ در دانشگاه تهران کشته شدند، گرامی داشته می‌شود.

وی افزود: الحمدلله امروز جمهوری اسلامی به خود می‌بالد که دوست و دشمن به وجود رهبری حکیم، شجاع، مدبر، عالم و هوشمند در ایران اسلامی اعتراف دارند. سیاستمدارانی همچون کوفی‌عنان و پوتین و حتی رایس وزیرخارجه وقت آمریکا و خیلی از این قبیل افراد در دنیا بارها به این مهم اعتراف کردند.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی دستاوردهای علمی چهل‌ساله ایران اسلامی را خاطرنشان شد و گفت: با مقایسه وضعیت قبل و بعد از انقلاب پیشرفت ایران اسلامی را می‌توانیم مشاهده کنیم. سرعت پیشرفت علمی ایران بر اساس نظرهای محافل رسمی علمی از قبیل مجله نیچر فرانسه، 11 برابر رشد علمی دنیاست و دشمنان همواره در کم رنگ نشان دادن این پیشرفت‌ها هستند.

ابراهیم‌زاده افزود: در آستانه چهلمین سالروز پیروزی انقلاب اسلامی هستیم و دشمنان قسم‌خورده ایران اسلامی به خیال خام و واهی خود و در عرصه‌های رسانه‌ای و سیاسی وارد عمل شدند تا مانع برگزاری جشن بزرگ انقلاب توسط ملت غیور و شهیدپرور شوند.

وی تأکید کرد: با تبعیت از سیاست‌های راهبردی و ابلاغی رهبر معظم انقلاب و عمل به آنها بحول وقوه الهی بر دشمنان نظام و انقلاب و اسلام فائق خواهیم آمد و چه زیبا علامه حسن‌زاده آملی فرموده است که گوشتان به دهان رهبری باشد چون گوش رهبری به دهان حضرت حجت‌بن‌الحسن المهدی علیه‌السلام هست.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی ادامه داد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، نظام اسلامی در عرصه عدالت در حد مورد توقع و مطلوبی قرار ندارد. ما از آرمان‌های امام و رهبری فاصله داریم که باید برای جبران آن تلاش کنیم.

ابراهیم‌زاده تصریح کرد: در مباحث اقتصادی ضعف‌های عدیده‌ای وجود دارد که با اقتصاد مقاومتی قابل جبران هست. این کاستی‌ها ناشی از سوء مدیریت‌ها و نبود تدبیر برخی از مدیران کشور است که منجر به بروز مشکلاتی شده که شایسته نظام اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه 70 درصد بزرگسالان کشور در زمان پهلوی بی‌سواد بودند گفت: نهضت سوادآموزی که یکی از اقدامات مهم و اساسی جمهوری اسلامی بود با اقدامات خود موجبات رشد و تعالی فرهنگ و علم هر منطقه‌ای از میهن اسلامی شد و اکنون رقم باسوادی کشور نزدیک به مرز 100 درصد است.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه اکنون ایران 5 برابر کشورهای پیشرفته دانشگاه دارد، ادامه داد: قبل از انقلاب تعداد معدود و محدودی از دانشگاه در شهرهای بزرگ و کلان‌شهرها بود و 154 هزار دانشجو در آنها مشغول به تحصیل بودند. اکنون بنا برگزارش‌ها، در کشورمان 2640 دانشگاه وجود دارد که از این تعداد 141 دانشگاه دولتی،530 واحد دانشگاه آزاد اسلامی، 309 مؤسسه غیرانتفاعی، 170 مرکز فنی حرفه‌ای، 466 مرکز پیام نور، 953 واحد علمی کاربردی در 31 استان فعالیت می‌کنند.

ابراهیم‌زاده گفت: در مقایسه وضعیت آموزشی عالی در سال 1355 و 1390 مشاهده می‌کنیم که نرخ سواد از 47 درصد به 93 درصد افزایش پیدا کرده است. متقاضیان تحصیل در دوره متوسطه از 23 درصد به 85 درصد رسیده است و جمعیت دارای تحصیلات عالیه از 310 هزار نفر به 5 میلیون و 474 هزار نفر است.

وی با بیان اینکه در قبل از انقلاب ما در هیچ‌کدام از رشته‌ها قطب علمی نبودیم گفت: اکنون ایران در 42 حوزه قطب علمی هست، البته طبق اعلام شورای قطب‌های علمی 69 گروه علمی، قطب علمی هستند. ازلحاظ رشد علمی ایران در سال 55 رتبه 52 جهان را داشت در سال 90 به رتبه 17 و هم‌اکنون در رتبه 12 جهان هست.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ایران در حال تبدیل شدن به قطب پزشکی غرب آسیا است، ادامه داد: در سایه انقلاب اسلامی دانش پزشکی و مامایی ایران بسیار پیشرفت کرده و مشکلات مردم حل‌شده است.

ابراهیم‌زاده با تأکید بر بیانات مقام معظم رهبری گفت: قدر جوان‌ها را بدانیم از جوان‌ها استفاده کنیم و در تمام عرصه‌ها به آنان اعتماد کنیم.

وی کارآفرینی را یکی از امور ضروری مهم دانشگاه اعلام کرد و گفت: مسئولان باید تدبیری بیندیشند که جوان ایران اسلامی دغدغه این را نداشته باشد که بعد از فارغ‌التحصیلی به چه کاری مشغول خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شرقی از والدین دانشجویان قدردانی کرد و افزود: اگر اکنون به ایران و پیشرفت ایران می‌بالیم نتیجه تلاش شما والدین در تربیت جوانانی است که در عرصه‌های مختلف همچون علمی، آموزش، پژوهش و فرهنگی، مذهبی ممتاز هستند.

انتهای پیام/4062

نظر شما