شناسهٔ خبر: 29813607 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

انتقاد شدید روزنامه حامی دولت از مهناز افشار

روزنامه همدلی در گزارشی با نام «سلبریتی بازی با جان آدم‌ها»به انتقاد از سلبریتی‌ها پرداخت. امان‌الله قرایی‌مقدم جامعه‌شناس هم او را بی تعهد و بی‌مسئولیت نامید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، روزنامه همدلی در گزارشی با عنوان «سلبریتی بازی با جان آدم‌ها» نوشت:«در روزهای گذشته سخنان یک سلبریتی در فضای مجازی واکنش بسیاری را برانگیخت. مهناز افشارکه این بار با تبلیغ یک آمپول برای پیشگیری از اعتیاد در یک ویدئو ظاهر شد، سخنانی را بر زبان آورد که بار دیگر حاشیه ساز شده و واکنش‌های منفی بسیاری را به‌همراه داشته است. این بازیگر در کلیپی درباره آمپولی به نام نالوکسان حرف می‌زند که می‌تواند از سوءمصرف موادمخدر جلوگیری کند. آمپولی که مردم می‌توانند بدون نسخه پزشک از داروخانه‌ها تهیه کنند. بلافاصله پس از این ماجرا، بسیاری از کاربران توییتر به این ویدیو واکنش نشان دادند و از خانم افشار خواستند که در این حوزه دخالت نکند. هر چند مهناز افشار در توییتی تلاش کرد پای خود را از این ماجرا بیرون بکشد و با اصطلاح پزشک هم پزشک‌های قدیم سعی کرد کمی از فشارها بکاهد با این حال دامنه واکنش‌های مجازی آن‌قدر بالا گرفت که روز گذشته وزارت بهداشت به تزریق این آمپول واکنش نشان داد و اعلام کرد استفاده این داروبدون تجویز پزشک خطرناک است و بهتر است سلبریتی‌ها دارو و درمان را به اهلش واگذار کنند».

این روزنامه اصلاح طلب در ادامه نوشت:

«"وحید نقدی" که یک داروساز است در مصاحبه با همدلی گفت:"استفاده بی‌رویه نالوکسان می‌تواند منجر به ایست قلبی شود. از سویی تشخیص دوزبندی دارو برای بیماران مبتلا به اعتیاد از سوی پزشک بسیار مهم است. اینکه دوز مصرفی این شخصی که مثلاً اوردوز کرده چقدر بوده است؟ در دنیا هیچ آمپولی بدون تجویز پزشک مصرف نمی‌شود. همچنین این دارو، دارویی است که معمولاً در اورژانس و اتاق عمل با تجویز پزشک و تحت یک شرایط خاص استفاده می‌شود. این‌ها را گفتم که اهمیت موضوع را دریابید. من خودم که داروساز هستم هیچ وقت جرات اینکه بخواهم آمپولی مانند نالوکسان را برای کسی تجویز کنم را به خود نمی‌دهم چرا که مسئله بسیار حساس و خطرناک و پای جان آدمی وسط است».

 

همدلی در ادامه نوشت:

«"امان‌الله قرایی‌مقدم" جامعه‌شناس در مصاحبه با همدلی گفت:"تبلیغ این بازیگر سینما دو بعد شخصی و عمومی دارد. در بعد شخصی می‌توان آن را بی تعهدی و بی مسئولیتی نامید و در بعد اجتماعی می‌توان آن را تحت پدیده‌ای نابه‌هنجار و نهادینه شده در بطن اجتماع ایرانی مورد بررسی کنکاش قرار داد. چرا جامعه ما بازخواست نمی‌کند؟ چرا از خانم افشار نمی‌خواهد مسئولیت حرفش را بر عهده بگیرد؟"».

طیف اصلاح طلب که اکنون انتقادات تندی را علیه سلبریتی ها مطرح می‌کند در سال گذشته و در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری، به صورت گسترده، اظهارات سلبریتی ها درخصوص وضعیت سیاسی و اقتصادی و...را منتشر کرده و این جماعت را در جایگاه کارشناسانی در همه امور نشانده بود.

 

 

انتهای پیام/

نظر شما