شناسهٔ خبر: 29813425 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دیوان دادگستری اروپا درباره امکان بازگشت انگلیس به اتحادیه رأی می‌دهد

R36447/P36447/S8,89/CT12

دیوان دادگستری اروپا اعلام کرد رأی خود را در خصوص پرونده انگلیس روز دوشنبه اعلام خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، دیوان دادگستری اروپا می‌گوید رأی خود را در خصوص پرونده بریتانیا روز دوشنبه اعلام خواهد کرد.

این نهاد قضایی روز پنجشنبه اعلام کرد که رأی نهایی‌اش را در مورد این‌که بریتانیا می‌تواند مستقلاً روند خروج از اتحادیه را متوقف کند و دوباره به اتحادیه بازگردد یا خیر، روز دوشنبه 10 دسامبر (19 آذر) رسماً اعلام خواهد کرد.

اعلام این رأی که قرار است با قید فوریت صادر شود بعد از آن صورت گرفت که شایعات در خصوص احتمال به بن‌بست رسیدن ترزا می در رایزنی‌های خود با پارلمان بریتانیا در پیوند با سازوکار خروج از اتحادیه اروپا قوت گرفت.

 

یکی از مشاوران دیوان دادگستری اروپا می‌گوید بریتانیا می‌تواند روند خروج خود از اتحادیه را متوقف کند بدون این‌که به رأی مثبت اعضای این اتحادیه نیاز داشته باشد. این اظهارات امیدها را برای کسانی که موافق متوقف کردن روند خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا هستند تقویت کرده است.

از روز سه‌شنبه پارلمان بریتانیا بحث و رأی درباره توافق مورد مذاکره دولت محافظه‌کار بریتانیا و کمیسیون اروپا درباره برگزیت را آغاز خواهد کرد. بسیاری از نمایندگان هم‌حزبی نخست وزیر، ترزا می، مخالفت خود را با آخرین توافق درباره برگزیت اعلام کرده‌اند. پارلمان پنج روز زمان خواهد داشت تا توافق جدید برگزیت را به‌رأی بگذارد.

محافظه‌کارانی که حامی «برگزیت سخت» هستند اعتقاد دارند که توافق اخیر منافع بریتانیا را به‌خطر می‌اندازد. آنها حتی سعی کردند ترزا می را استیضاح کنند اما نتوانستند رأی لازم 48 نماینده محافظه‌کار برای استیضاح خانم می را فراهم آورند.

انتهای پیام/*

نظر شما