شناسهٔ خبر: 29812503 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خرداد | لینک خبر

القدس العربی: لابی عربستان و آمریکا افشا شد

صاحب‌خبر -
 خرداد: روزنامه ‘القدس العربی’ گزارش داد که یک ‌نهاد لابی‌گر وابسته به عربستان در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا ۵۰۰ اتاق هتل متعلق به ‘دونالد ترامپ’ در واشنگتن را رزرو کرده و پول آن را پرداخت کرده بود.

به گزارش روز پنجشنبه این روزنامه، این نهاد لابی‌گر، گروهی از کهنه سربازان و مجروحان جنگی ارتش آمریکا را در سفری رایگان به واشنگتن برده تا در مخالفت با تصویب قانون علیه عربستان در پرونده دست داشتن ریاض در حملات ۱۱ سپتامبر در کنگره این کشور به تجمع بپردازند که هزینه این اقدام در حدود ۲۷۰ هزار دلار ارزیابی شده است.
این روزنامه به نقل از گزارشی از ‘واشنگتن پست’ که در این باره افشاگری کرده، افزود: یک ‌نهاد لابی‌گر که برای عربستان کار می‌کند، در جریان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ ریاست جمهوری آمریکا ۵۰۰ اتاق هتل متعلق به ترامپ در واشنگتن را رزرو کرده و پول آن را پرداخت کرده بود.
واشنگتن‌پست نوشته است که با این کار، ترامپ قانون اساسی آمریکا را درباره عدم ارائه گزارش کمک‌های مالی خارجی به کمپین‌های انتخاباتی و سیاستمداران به دولت فدرال را نقض کرده است.
این نهاد لابی‌گر در پاسخ به انتقادات، مدعی شده است که هتل ترامپ را به دلیل تخفیف های آن انتخاب کرده که اقامت در اتاق‌های هتل به ازای هر شب ۷۶۸ دلار بوده است.
برخی از کهنه سربازهای آمریکایی نیز نسبت به اینکه از سوی لابی عربستانی برای برخی مقاصد بکار گرفته شده اند، اظهار بی اطلاعی کرده اند.
واشنگتن‌پست در مصاحبه با برخی از کهنه سربازانی که توسط این نهاد به واشنگتن برده شده‌اند، گزارش داد که اصلاً درباره نقش عربستان در برنامه‌ریزی این سفر اطلاعی نداشته‌اند. آن‌ها متعجب هستند که کارشان به‌جای ارسال پیام به کنگره تنها برای کمک به کسب‌وکار ترامپ انجام پذیرفته است.
‘هنری گارسیا’ یکی از شرکت‌کنندگان در این سفر گفت: اصلاً نمی‌دانستیم عربستان برای این سفر پول پرداخته است و سازمان دهندگان سفر چیزی درباره این کشور به هیچ‌کسی نگفته بودند.
گارسیا ادامه داد: برای ما هزینه‌ای که برای این سفر شده بود بسیار جالب بود، اتاق‌های خصوصی، غذا و نوشیدنی رایگان. این موضوع نشان می‌داد که سفر توسط نهادهای حامی کهنه سربازان ترتیب داده نشده بود.
واشنگتن پست گزارش کرده است که در مجموع ۶ سفر از ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۷ انجام شده و در مجموع اتاق‌ها برای ۵۰۰ روز رزرو شده اند.
به گزارش ایرنا، بازرس ‘مولر’ در حال حاضر درباره نقش روسیه در انتخابات آمریکا و همکاری با کمپین انتخاباتی ترامپ تحقیق می‌کند و بسیاری تحقیقات وی را عامل سقوط رئیس‌ جمهوری این کشور می‌دانند.
بر اساس قانون در آمریکا تمامی کمپین‌های انتخاباتی باید کمک‌های مالی را شفاف‌سازی و تمامی دریافت‌های خارجی را به دولت فدرال اعلام کنند.

نظر شما