شناسهٔ خبر: 29812350 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

بیشترین مدارس فرسوده کشور به اسدآباد اختصاص دارد

نمایندگی همدان

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت:میانگین مدارس فرسوده کشور 30 درصد بوده و این در حالیست که 45 درصد مدارس اسدآباد فرسوده هستند و بیشترین مدارس فرسوده به این شهرستان اختصاص دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «اکبر رنجبرزاده» در جلسه مدیران و معاونان مدارس اسدآباد که با حضور رخشانی مهر معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس نوسازی و توسعه وتجهیز مدارس کشور برگزار شد، اظهار کرد:برای توسعه و پیشرفت و کاهش آسیب ها توجه به آموزش و پرورش یک ضرورت برای نظام جمهوری اسلامی است و باید بپذیریم که آموزش وپرورش زیربنایی ترین جایگاه برای توسعه کشور به شمار می رود.

وی با تاکید بر توجه به حقوق ومزایای بازنشستگان و معیشت معلمان و فرهنگیان و با بیان اینکه نظام رتبه بندی معلمان باید اجرا شود، تصریح کرد:در قانونی که چاپ شده وتقدیم مجلس خواهد شد امیدواریم شاهد رشد قابل توجه در بودجه آموزش و پرورش باشیم. 

رنجبرزاده با اشاره به نقش موثر مکان و فضای مناسب آموزشی در حضور بانشاط معلم و دانش آموزان در سرکلاس درس یادآورشد:نوسازی برخی مدارس ،تکمیل پروژه های نیمه تمام از دغدغه های آموزش و پرورش این شهرستان بوده و برخی از پروژه های نیمه تمام این شهرستان مانند کانون فرهنگی تربیتی شهید طائفی 20 سال است که بلاتکلیف بوده و بلاتکلیفی این پروژه ها موجب شرمندگی شهرستان شده است.

وی همچنین با اشاره به بلاتکلیفی 9 ساله استخر شنای فرهنگیان یادآور شد:  استخر شنای فرهنگیان دارای 3 میلیارد تومان اعتبار بوده که انتظار داریم در سال آینده به بهره برداری و مورد استفاده فرهنگیان شهرستان قرار گیرد.

نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نگاه من به فرهنگیان نگاه ویژه است، تصریح کرد:بحث تعاونی فرهنگیان شهرستان در دست پیگیری بوده واز منابع طبیعی 30 هکتار به مسکن و شهرسازی  برای واگذاری به فرهنگیان واگذار شده که امیدواریم ظرف 6 یا 7 ماه آینده خبرهای خوشی در این رابطه به گوش برسد .

رنجبرزاده گفت: بحث تعاونی فرهنگیان را رها نخواهم کرد و باید زمین ها به صاحبان خود بازگردانده شود.

فرماندار اسدآباد هم از وجود 54 آموزشگاه فرسوده در این شهرستان خبر داد و  اظهار کرد:از این تعداد مدارس فرسوده  ،12 آموزشگاه وضعیت اورژانسی داشته و در تخریب و نوسازی در اولویت هستند.

کریم حمیدوند با بیان اینکه در سال جاری اعتباری افزون بر 3 میلیارد تومان از محل اعتبارات استانی به آموزش و پرورش شهرستان اختصاص یافت ،تصریح کرد:از این میزان اعتبار تاکنون 65 درصد از طرف استان تخصیص داشته است.

حمیدوند با اشاره به وجود 5 پروژه نیمه تمام مربوط نوسازی مدارس در شهرستان خاطر نشان کرد:کانون شهید طائفی ،استخر شنا،آموزشگاه شهرک سیداحمد ،مدرسه شهید سعیدی ،سالن ورزشی هنرستان امام 5 پروژه نیمه تمام مربوط به نوسازی مدارس این شهرستان هستند.

انتهای پیام

نظر شما