شناسهٔ خبر: 29810852 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

زنگنه در گفت‌وگو با CNBC:

ایران باید از هر گونه تصمیم کاهش تولید نفت اوپک مستثنی باشد/تسلیم خواسته‌های آمریکا نمی‌شویم

زنگنه در اجلاس اوپک اعلام کرد: کاهش تولید نفت در شرایط تحریم خط قرمز ایران است و ایران تولید نفت خود را کاهش نخواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس، بیژن زنگنه وزیر نفت ایران که برای شرکت در صد و هفتاد و پنجمین اجلاس اوپک که به اتریش سفر کرده لحظاتی پیش در محل برگزاری در گفت‌وگو با خبرنگار CNBC اعلام کرد: به دلیل تحریم‌هایی که علیه ایران اعمال شده، ایران هیچ گونه کاهش تولید انجام نخواهد داد اما از اوپک حمایت می‌کند تا بتوانند اعضا را مدیریت کنند. 

وزیر نفت ایران با بیان اینکه این عادلانه نیست که ایران در حالی که در تحریم است تولید نفت خود را کاهش دهد، گفت: کاهش تولید در شرایط فعلی خط قرمز ایران است. 

وی ادامه داد: ایران در ماه قبل هیچ گونه افزایش تولید نداشته است بنابراین کشورهایی که در ماه گذشته تولید خود را افزایش داده‌اند باید تولید خود را کاهش دهند. 

زنگنه گفت: «ایران باید از هر گونه تصمیمی مبنی بر کاهش تولید نفت مستثنی باشد».

وزیر نفت ایران در ادامه با انتقاد از حضور برایان هوک نماینده وزیر امور خارجه آمریکا در این اجلاس و دیدار با برخی وزرای نفت کشورها گفت: این اقدام کاملاً غیرحرفه‌ای است. 

وی همچنین با اشاره به توئیت ترامپ برای اوپکی‌ها که اعلام کرده بود «اوپک نباید قیمت نفت را افزایش دهد»، گفت: ترامپ می‌خواهد به اوپک یاد بدهد که چگونه کار کنید یعنی آنها را تحت فشار قرار می‌دهد و این خیلی بد است. ترامپ به اوپک دستورالعمل دیکته می‌کند. 

زنگنه تأکید کرد: بیشتر اعضای اوپک هیچ وقت تسلیم خواسته‌های آمریکا نخواهند شد. 

 خالد الفالح وزیر انرژی عربستان هم به خبرنگار CNBC، با بیان اینکه در حال حاضر 1.3 میلیون بشکه مازاد نفت در بازار وجود دارد، گفت: از افزایش عرضه در بازار خود آمریکا هم منتفع نخواد شد.

وی در پاسخ به اینکه واکنش شما به توئیت ترامپ چیست،‌گفت:ما در تصمیم‌گیری خود منافع خودمان و البته مصرف‌کنندگان نفت را که آمریکا هم شامل آن می‌شود در نظر می‌گیریم.

وزیر انرژی عربستان گفت: 3 سناریو برای رسیدن به هر گونه تصمیمی در اجلاس اوپک وجوددارد.

انتهای پیام/

نظر شما