شناسهٔ خبر: 29810699 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا قدیمی | لینک خبر

کاهش دما تا ۷ درجه در شمال

وزش باد نسبتاً شدید از امشب و روز جمعه در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی رخ خواهد داد، کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما روز جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و روز شنبه در شمال‌شرق پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس: بر اساس تحلیل آخرین داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی سامانه بارشی فعال روی کشور امروز در استان‌های واقع در شمال‌غرب، غرب، جنوب‌غرب، بخش‌هایی از جنوب، و مرکز و سواحل غربی مرکزی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز غربی و مرکزی در زنجان، قزوین، البرز، تهران، قم و غرب سمنان، سبب بارش باران و وزش باد شده است.

این سامانه در مناطق کوهستانی و سردسیر شمال‌غرب، غرب، ارتفاعات البرز مرکزی و زاگرس مرکزی نیز امروز موجب بارش برف شده است.

امروز شدت بارش‌ها در شمال خوزستان، شمال‌غرب فارس، شرق بوشهر، برخی نقاط استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، کردستان، کرمانشاه، لرستان، همدان، مرکزی، آذربایجان شرقی، جنوب آذربایجان غربی، زنجان، قزوین، شمال استان‌های البرز و تهران است و فردا در شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی است.

فردا سامانه بارشی مذکور در شمال‌غرب، سواحل خزر، برخی نقاط غرب، شمال‌شرق، شرق و جنوب کشور فعال بوده و به تدریج از بعدازظهر از فعالیت آن در جنوب و شرق کشور کاسته می‌شود.

روز شنبه در برخی نقاط شمال‌غرب و غرب بارندگی و در مناطق کوهستانی و سردسیر بارش برف و در استان‌های واقع در زاگرس مرکزی و البرز مرکزی و شرقی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

از امشب و روز جمعه در نیمه شرقی کشور و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی و شرقی وزش باد نسبتاً شدید رخ خواهد داد همچنین کاهش ۴ تا ۷ درجه‌ای دما روز جمعه در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل و روز شنبه در شمال‌شرق پیش‌بینی می‌شود.

آسمان تهران فردا ابری همراه با بارش باران به تدریج کاهش ابر و وزش باد شدید در برخی اوقات پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در تهران ۱۱ و ۴ درجه خواهد بود.

فردا بندرعباس با بیشینه دمای ۲۷ درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان و شهرکرد با کمینه دمای ۶ درجه زیر صفر سردترین مرکز استان خواهد بود.

میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی (مهرماه ۹۷) تا روز دهم آذر سال جاری ۶۹.۱ میلی‌متر ثبت شد، میزان بارش در سال گذشته در این بازه زمانی ۲۲.۶ میلی‌متر بود که بارش سال جاری ۲۰۵.۳درصد بیشتر از سال گذشته است.

میانگین بلندمدت بارندگی کشور در بازه زمانی مذکور ۳۵.۶ میلی‌متر بوده است که بارش سال جاری ۹۴.۱درصد بیشتر از سال بلندمدت است.

بیشترین میزان بارش در هفته دهم سال زراعی متعلق به رامسر در استان مازندران به میزان ۱۲۴.۴ میلی‌متر بوده است.

میانگین گرم‌ترین منطقه راسک در استان سیستان و بلوچستان به میزان ۳۳.۵ درجه سلسیوس و میانگین سردترین منطقه کوهرنگ در استان چهارمحال و بختیاری به میزان منفی ۵.۵ درجه سلسیوس بوده است.

نظر شما