شناسهٔ خبر: 29808846 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاونت پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی :

خانه ریاضیات کرج برگزار کرد

روز جمعه گذشته ، خانه ریاضیات کرج برای اولین بار در استان البرز، مرحله‌ی مقدماتی مسابقه‌ی بین‌المللی ا- لیمپیاد را برگزار کرد

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی  آموزش و پرورش استان البرز، مورخ 97/09/15 معاونت پژوهش ، برنامه ریزی و نیروی انسانی ، حسین رحمانیان خبر داد : خانه ریاضیات کرج برای اولین بار در استان البرز، مرحله‌ی مقدماتی مسابقه‌ی بین‌المللی ا- لیمپیاد را در روز جمعه، 2 آذر ماه  1397 برگزار کرد . ا- لیمپیاد یک مسابقه‌ی ریاضی گروهی است که در آن دانش‌آموزان پایه‌های نهم، دهم و یازدهم، در قالب گروه‌های سه‌نفره، در مدت یک روز، بر روی مسائل مسابقه که هدفشان ایده‌پردازی برای مدیریت یا حل یکی از مشکلات زندگی بشری و تحلیل ایده‌های ارائه‌شده با استفاده از ریاضیات است، تفکر کرده و در این راستا با سایر تیم‌ها به رقابت می‌پردازند.

رحمانیان گفت : در مسابقه ا- لیمپیاد «ایده ­های مدل­سازی و طرح مساله» به زبان ریاضی، از روش­های حل مساله هم مهم ترند و حتی روش­ها هم از جواب نهایی مهمترند! به همین دلیل چنین پروژه‌هایی علاوه بر بالا بردن انگیزه و اعتماد به‌نفس دانش‌آموزان و تلاش بیش‌تر آن‌ها، می‌تواند دانش‌آموزان را برای ورود به دانشگاه و تفکر پژوهشی آماده‌تر کند، که البته تفکر برای اکتشاف و اختراع نیز از نتایج همین نوع نگرش هستند. مسائل مسابقه‌ی این دوره در ارتباط با "واکسیناسیون هدفمند" بودند. هدف نهایی تیم‌ها در این آزمون، ایده‌ پردازی و برنامه‌ریزی برای اجرای بهینه‌ی پروژه‌ی واکسیناسیون در سطح یک محله، شهر، یا کشور بود.

تشکر و قدردانی

بدون حمایت مسئولین قطعا این مهم انجام نمی شد، از  آقای مهریار کرمی (معاون متوسطه)، و آقای ابوالفضل شاه‌بیگ (ریاست سمپاد) در اداره آموزش و پرورش استان البرز، مدیران محترم مدارس سمپاد و دیگر مدارس برتر استان، خانم زهرا نیکویی (مدیر پژوهشسرای ملاصدرا ناحیه 4 کرج)، همچنین آقای دکتر فروزان خردپژوه (ریاست محترم شورای خانه های ریاضیات ایران)، آقای دکتر اسمعیل بابلیان (بنیانگذار خانه ریاضیات کرج)، آقای شاهد مشهودی (مدیر خانه ریاضیات کرج)، آقای سعید طیبی (مسئول دوره متوسطه اول و دوم خانه ریاضیات کرج)، خانم سمیه جمشیدی مسئول برگزاری مسابقه کشوری، دیگر فعالان خانه ریاضیات اصفهان و سایر همکاران و مسئولین عزیزی که در برداشتن این گام مهم همیاری و مساعدت نمودند. همچنین اعضای تیم برگزاری روز مسابقه عبارت بودند از: آقای محمدجواد حیدری (نظارت و امور اجرایی)، آقای احسان نادی ثانی (امور اجرایی)، آقای کامران مهشید (امور اجرایی)، آقای شاهد مشهودی (مسئول اجرایی برگزاری مسابقه)، آقای محمدجواد اکبری (نظارت علمی)، آقای سعید طیبی (مسئول علمی برگزاری مسابقه در کرج)، خانم درسا حکمت شعار (امور تدارکات).

امید است از این پس چنین فعالیت‌هایی بیش‌تر و فراگیرتر اجرا شوند. واضح است که این امر نیازمند استفاده از تجارب همه علاقه مندان و صاحبنظران می باشد. لذا خانه ریاضیات کرج برای دریافت پیشنهادات یا انتقادات و همچنین اطلاع رسانی برنامه‌های خود، آدرس‌های زیر را در فضای مجازی فعال نموده است:

نظر شما