شناسهٔ خبر: 29808786 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

شکارچی متخلف پرندگان در خلیج گرگان دستگیر شد

علی بیانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این شکارچی علاوه بر کشف این پرندگان، یک قبضه سلاح شکاری، یک فروند قایق پارویی و حدود بیست

صاحب‌خبر - علی بیانی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این شکارچی علاوه بر کشف این پرندگان، یک قبضه سلاح شکاری، یک فروند قایق پارویی و حدود بیست قطعه فشنگ ساچمه زنی کشفو متهم با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی شد
به گفته وی دریابانی استان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر مجاز در حوزه شکار و یا صید حیات وحش، محیط زیست غرب گلستان را یاری می کند.
در همین پیوند مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان گلستان گفت : شکارچیان متقاضی تحصیل پروانه شکار در این استان مکلف به حضور در کارگاه آموزشی توجیهی هستند.
امیر عبدوس اظهار داشت : جامعه شکارچیان به سبب برخی ویژگی های خاص مانند بهمراه داشتن سلاح شکاری و شرایط میدانی فعالیت، در معرض خطر تخطی از قانون و ارتکاب اقدامات مجرمانه هستند که از آن جمله می توان به مبادرت به شکار غیرمجاز و بروز رفتارهای مبتنی بر خشونت در برخورد با محیط بانان اشاره کرد.
وی ادامه داد: در این دوره های آموزشی آشنایی با قوانین شکار و صید، شناسایی گونه های مجاز و ضرورت گرفتن توصیه های بهداشتی در ارتباط با بیماری آنفولانزای پرندگان ارائه خواهد شد.
به گزارش ایرنا زیستگاه های آبی گُمیشان و بندرترکمن در شمال غرب گلستان و کرانه شرقی خزر با اکوسیستم منحصر به فرد طیف گسترده ای از گونه های مختلف پرندگان بومی و مهاجر همچون مرغابی، غاز، قو، پلیکان، باکلان، پرستوی دریایی، سلیم، کاکایی، چنگر، اگرت، خوتکا، گیلان شاه و تلیله را در خود جای داده است.
7333/3091
انتهای پیام

نظر شما