شناسهٔ خبر: 29806027 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مسیر اقتصاد | لینک خبر

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس مطرح کرد

طرح سوال از رئیس جمهور در صورت عدم اصلاح قیمت گندم

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی و نائب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس، با اشاره به تعیین ناصحیح قیمت گندم برای سال زراعی آینده اعلام کرد: چنانچه قیمت گندم طی روزهای آتی با توجه به شرایط اقتصادی کشور اصلاح نشود، نمایندگان پیگیر طرح دومین سوال از رئیس جمهور بخاطر عدم اجرای قانون خرید تضمینی خواهند شد.

صاحب‌خبر -

عباس پاپی زاده عضو کمیسیون کشاورزی و نائب رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در گفتگو با مقاومتی نیوز با اشاره به تخلفات گسترده دولت در اجرای قانون خرید تضمینی، از مهلت چند روزه مجلس به دولت برای اجرای صحیح این قانون خبر داد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه در سال های گذشته نه تنها قیمت خرید تضمینی مطابق با قانون افزایش پیدا نکرده است بلکه شاهد تاخیر در اعلام قیمت ها نیز بودیم.

وی ادامه داد: در طی دو سال گذشته که نرخ خرید تضمینی به اندازه ۲.۳ درصد رشد کرد، تورم سالانه بیش از ۲۰ درصد بود و دولت باید طبق قانون قیمت خرید تضمینی را حداقل ۲۰ درصد افزایش می داد که اینگونه شد.

این نماینده مجلس اظهار داشت: در سال جاری نیز دولت نه تنها توجهی به هزینه های تولید نداشته است بلکه قیمت خرید تضمینی را به گونه ای تعیین کرده است که اصلا انگیزه ای برای کشاورزان ایجاد نخواهد کرد.

شکایت مجلس از دولت برای تخلف در اجرای قانون خرید تضمینی

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس خاطر نشان کرد: در ماه های گذشته پیگیری های متعددی از طریق کمیسیون کشاورزی و هیات رئیسه مجلس برای اصلاح قیمت گندم انجام شده است.

وی با اشاره به جلسات این کمیسیون در خصوص تخلفات دولت در اجرای قانون خرید تضمینی گفت: بر اساس ماده ۲۳۴ آئین نامه داخلی مجلس با بررسی تخلفات انجام شده در اجرای این قانون، از دولت به قوه قضائیه شکایت شده است.

پاپی زاده افزود: از سوی دیگر نیز طی جلساتی که با رئیس مجلس برگزار شد، مسائل و مشکلات خرید تضمینی به جناب دکتر لاریجانی اطلاع رسانی شد و نتیجه آن افزایش قیمت خرید تضمینی گندم به ۱۶۰۰ تومان بود که همچنان با واقعیت موجود تطابق ندارد.

طرح سوال از رئیس جمهور در صورت عدم اصلاح قیمت گندم

نماینده مردم دزفول در خصوص قیمت ۱۶۰۰ تومانی گندم نیز گفت: قیمت ۱۶۰۰ تومانی گندم برای سال زراعی آینده اصلا مناسب نیست و قیمت خرید تضمینی باید حداقل ۲ هزار تومان باشد.

نائب رئیس کمیسیون حمایت از تولید ملی مجلس اضافه کرد: به دلیل آنکه دولت از اجرای قانون خرید تضمینی طی سال های گذشته و نیز در سال جاری امتناع می کند، نمایندگان اقدام به طرح سئوال از رئیس جمهور کرده اند.

وی ادامه داد: چنانچه قیمت طی روزهای آتی اصلاح نشود و به قیمت ۲ هزار تومانی افزایش نیابد، نمایندگان طرح سئوال از رئیس جمهور را برای عدم اجرای قانون خرید تضمینی پیگیری خواهند کرد.

انتهای پیام/ تولید گندم

نظر شما