شناسهٔ خبر: 29805292 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه میانه:

دو قشر دانشگاه و حوزه، مراکز تفکر و برنامه ریزی هستند

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلام حسن امیرنژاد با اشاره به سوابق استقامت و ایستادگی علنی دانشجویان در برابر استکبار، آمریکا و انگلیس، چه در زمان پهلوی و چه در دوران انقلاب، اظهارداشت: تشکل های مختلف دانشجویی با ارائه برنامه ها و فکرهای سازنده و با حضور در میادین عمل و جهاد همواره پشتیبانی های عظیمی از انقلاب و رهبری داشته اند.

   وی با اشاره به فرمایشات رهبری، تحصیل خوب علم، تهذیب نفس و اخلاق، و اهمیت دهی به ورزش را سه شاخصه دانشجوی موفق عنوان کرد و اظهار کرد: امروز دانشگاه ها و دانشجویان وظایف و مسئولیت های مهمی بر عهده دارند که افزایش میزان آگاهی و بصیرت دینی و سیاسی از مهمترین این وظایف است تا بتوانند دوست و دشمن را از هم تشخیص داده، فتنه ها را بشناسند و تفکری صحیح برای تصمیم گیری درست داشته باشند.

   حجت الاسلام امیرنژاد اسلام، نظام دینی و رعایت قوانین و و جهت گیری های عمومی به سمت متدین شدن جامعه را از مهمترین اصول برشمرد و افزود: تشخیص اصول از دیگر وظایف دانشجویان و دانشگاه هاست به نحوی که اشتباهات عده ای از مسئولان را به پای نظام ننوشته و اصول را با سلایق اشتباه نگیرد.

   وی تقویت گفتمان های اصلی انقلاب از جمله گفتمان عدالت، دانش بنیان، پیشرفت ایران اسلامی، گفتمان انقلاب و از همه مهمتر، گفتمان مقاومت را از مهمترین وظایف دانشجو و دانشگاه ها برشمرد و مطالبه گری از صاحبان قدرت را از دیگر وظایف آنها عنوان کرد.

   حجت الاسلام امیرنژاد تحرک جامعه را در گرو حرکت و بالندگی دانشجو دانست و تصریح کرد: دانشجویان باید در مسائل مهم کشور حضور فکری داشته و یک جبهه واحد ضدآمریکایی و ضدصهیونیستی در سطح دانشجویان جهان اسلام تشکیل دهند.

   آیین گرامیداشت روز دانشجو با حضور کارکنان رسمی و وظیفه در حسینیه امام خمینی(ره) سپاه میانه برگزار شد.

نظر شما