شناسهٔ خبر: 29796889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عارف جلیل القدر شیروان به واسطه تهذیب نفس، جایگاه والایی داشتند

فرماندار شیروان گفت: حاج سید میر بابا سیدی، مورد تکریم و احترام مردم این شهرستان بود که به واسطه تهذیب نفس به جایگاه ارزشمندی دست پیدا کرده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ امین رضا مرآتی در مراسم ترحیم این روحانی برجسته که امشب بعد از نماز مغرب و عشا برگزار شد، با بیان اینکه با درگذشت حاج سید میربابا سیدی، این شهرستان امروز عزادار مرد بزرگی بود،  اظهار داشت:طی این چند روز سعی شد برنامه های خوب و درخور شان این عارف بزرگ برگزار شود و از همه کسانی که به انجام این مراسم باشکوه کمک کردند، تشکر و قدردانی می شود.

 

امام جمعه سابق شیروان هم گفت: حاج سید بابا میر سیدی شخصیت بسیار عزیز و بزرگواری بود که با رفتنش واقعا جایش خالی شده است.

 

حجت الاسلام حسینی ضمن تشکر از حضور مردم از سایر شهرها و برخی از جانبازان این شهرستان با ولیچر برای شرکت در مراسم تشییع این روحانی برجسته اظهار داشت: مسئله مرگ جزو لاینحل است که دست انسان نیست و منطق قرآن هم همین است که هر کس در هر جایگاه و مکان و شخصیتی شربت ناگوار مرگ را خواهد چشید.

 

وی با بیان اینکه هر کسی که روی زمین است فانی خواهد شد و باقی نخواهد ماند، گفت: کسی که باقی می ماند وجه پرودگار به معنای نمود خداوند و مظهری از مظاهر خداوند است که وجه هر چیز عبارت است از صدر بیرونی آن شیء.

 

این روحانی برجسته روز دوشنبه در سن 96 سالگی بر اثر کهولت سن درگذشت که آیین تشییع و خاکسپاری وی امروز برگزار شد.

 

 

نظر شما