شناسهٔ خبر: 29796736 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

روسیه در دریای سیاه رزمایش برگزار کرد

همزان با شدت گرفتن تنش ها میان روسیه و اوکراین، نیروهای مسلح روسیه در دریای سیاه رزمایش دریایی و موشکی برگزار کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  نیروهای مسلح روسیه همزمان با افزایش تنش‌ها با اوکراین، در منطقه دریای سیاه رزمایش دریایی و موشکی برگزار کرده‌اند.

بر اساس اعلام وزارت دفاع روسیه، در این رزمایش دو زیردریایی «روستوف» و «استری»، استقرار اضطراری برای ردیابی و انهدام اهداف دریایی و ساحلی را تمرین کرده‌اند.

بیانیه وزارت دفاع روسیه به تاریخ آغاز و پایان رزمایش اشاره‌ای نکرده است. همچنین در این بیانیه به این موضوع نیز اشاره نشده است که این رزمایش بخشی از رزمایش گسترده در دریای سیاه بوده است یا نه.

به گزارش اینترفکس، سامانه‌های موشکی بُردمتوسط «پانتسیر» نیز در شرق شبه‌جزیره کریمه، کشف، شناسایی و ساقط کردن اهداف هوایی را تمرین کرده‌اند.

با این‌حال طی چند روز اخیر، ارتش اوکراین در حضور رئیس‌جمهور و مقام‌های نظامی این کشور و ناتو، با برگزاری رزمایشی گسترده تلاش کرد توانایی‌های خود را در مناطق مرزی با روسیه به رخ کرملین بکشد.

تنش‌های اخیر از جایی آغاز شد که سه کشتی نیروی دریایی اوکراین روز یکشنبه ۲۵نوامبر (۴ آذرماه) با عبور از مرز دریایی روسیه وارد آبهای منطقه‌ای روسیه شدند و بدون توجه به هشدارهای نیروهای امنیتی روسیه به مسیر خود ادامه دادند.

روسیه می‌گوید نیروهای این کشور برای متوقف کردن این کشتی‌ها مجبور به استفاده از سلاح‌ شدند. در تبادل آتش صورت گرفته میان دو طرف سه نفر از نیروهای اوکراین زخمی شدند. 

نیروهای امنیتی روسیه در ادامه این سه کشتی را تا بندر کرچ کریمه هدایت کرده و آنها را توقیف‌ می‌کنند و این سه نظامی اوکراینی نیز تحت مراقبت‌های پزشکی قرار می‌گیرند. در حال حاضر پرونده‌ای جنایی با اتهامات نقض حریم مرزی روسیه به جریان افتاده است.

وزارت خارجه روسیه این اقدام نیروی دریایی اوکراین را از پیش‌طراحی‌شده و اقدامی تحریک آمیز توصیف کرده است. این در شرایطی است که کی‌یف گفته کشتی‌های اوکراین هیچ اقدام اشتباهی صورت نداده‌اند و روسیه به تهاجم نظامی متهم کرده است.

در نشست اخیر وزرای خارجه ناتو در وین که نمایندگان اوکراین و گرجستان نیز در آن حضور داشتند موضوع تنش‌ها در دریایی سیاه بررسی شد.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو، همچنین گفت این ائتلاف به دلیل آنچه «اقدامات تجاوزکارانه روسیه می‌خواند» حضور خود را در این منطقه افزایش داده‌اند.

انتهای پیام/ 

نظر شما