شناسهٔ خبر: 29793085 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: طرفداری | لینک خبر

ایسکو، آسنسیو، ناواس و وینیسیوس می توانند در بازی برابر ملیا برای رئال مادرید به میدان بروند

مهدی تاج الدینی

بازی برگشت برابر تیم کم نام و نشان ملیا در چارچوب رقابت های جام حذفی اسپانیا، می تواند فرصت مناسبی برای بازیکنانی باشد که کمتر در ترکیب لوس بلانکوس به میدان رفته اند.

صاحب‌خبر -

طرفداری - بازی رفت برابر تیم ملیا از مرحله یک شانزدهم پایانی جام حذفی اسپانیا موسوم به کوپا دل ری، اولین دیداری بود که سانتیاگو سولاری هدایت کهکشانی ها را برعهده می گرفت.

به گزارش مارکا، این دیدار که با پیروزی 4-0 رئال مادرید همراه بود، به نوعی تضمین کننده صعود مادریدی ها در استادیومِ استادیو آلوارز کلارو، بوده است. بازی برگشت برابر ملیا می تواند یک بازی تدارکاتی خوب برای ادامه مسابقات لالیگا و لیگ قهرمانان اروپا برای سپیدپوشان رئال مادرید باشد. این دیدار هم چنین می تواند برای بسیاری از بازیکنانی که در این فصل کمتر در ترکیب لوس بلانکوس به میدان رفته اند، فرصت مناسبی باشد که بتوانند توانایی های خود را به سولاری اثبات نمایند. بازیکنانی نظیر ایسکو، کیلور ناواس، وینیسیوس جونیور و آسنسیو می توانند به صلاحدید سرمربی لوس بلانکوس در این دیدار از ابتدا در ترکیب اصلی قرار گیرند. هم چنین بازیکنان جوانی چون فدریکو والورده و خاوی سانچز نیز می توانند در بازی برابر ملیا، محک جدی بخورند.

ایسکو، پاداش یا مجازات

اگر ایسکو از ابتدا در ترکیب رئال مادرید قرار گیرد، اولین بار خواهد بود که او زیر نظر سانتیاگو سولاری در چیدمان ابتدایی بازی قرار خواهد داشت. در هفت بازی قبلی که سولاری هدایت رئال مادرید را تا اینجای فصل برعهده داشته است، ایسکو هیچگاه در ترکیب اصلی رئال قرار نگرفته است. در بازی برابر رم، هافبک خلاق لوس بلانکوس حتی در لیست 18 نفره تیم نیز قرار نداشت و از جایگاه ورزشگاه رم، نمایش و برد هم تیمی های خود را به نظاره نشست. این بازیکن در بازی برابر والنسیا که با برد 0-2 رئال مادرید در برنابئو همراه بود، از دقیقه 80 به عنوان یار تعویضی جانشین دنی سبایوس در ترکیب رئال شد. به طور حتم اگر ایسکو در لیست ابتدایی بازی برابر ملیا قرار گیرد، با انگیزه ای فراوان به میدان خواهد رفت تا بار دیگر شایستگی های خود را به سرمربی آرژانتینی لوس بلانکوس اثبات نماید.

تغییر در وینگرها

به نظر می رسد سرمربی آرژانتینی رئال مادرید در بازی برابر ملیا در بخش وینگر تیمش نیز تغییراتی به وجود آورده و آسنسیو را جایگزین لوکاس وازکز در ترکیب ابتدایی تیمش کند. وازکز عملکرد خوبی در بازی هایی که از ابتدا در برابر تیم هایی هم چون رم در لیگ قهرمانان اروپا و والنسیا در لالیگا به میدان رفته، داشته است. سولاری به احتمال زیاد ترجیح خواهد داد در این بازی به وینگر راست خود استراحت داده و آسنسیوی 22 ساله را جایگزین او نماید. جالب اینکه در اولین شکست سولاری که در برابر ایبار با نتیجه 3-0 اتفاق افتاد، آسنسیو هم از ابتدا در ترکیب رئال مادرید قرار گرفته بود.

حضور کیلور ناواس و برخی تغییرات در دفاع

با حضور تیبو کورتوا در دروازه رئال مادرید در فصل جاری، به ناواس چه در زمان لوپتگی و چه سولاری کمتر بازی رسیده است. ناواس در بازی رفت برابر همین تیم ملیا نیز در ترکیب رئال مادرید قرار داشت و تنها بازی او در زمان سرمربی گری سولاری تا بدین جا بوده است؛ اما به نظر می رسد که انتخاب سرمربی لوس بلانکوس در رقابت های کوپا دل ری، کیلور ناواس دروازه بان کاستاریکایی رئال مادرید باشد. ناواس چندی پیش نیز در مصاحبه ای اذعان کرده بود که از شرایط خود و نیمکت نشینی در رئال مادرید ناراضی است. در زمان جولین لوپتگی، او به صورت چرخشی از دو دروازه بان خود (ناواس و کورتوا) برای پست شماره یک استفاده می کرد. اما با آمدن سانتیاگو سولاری، او خیلی کمتر از ناواس استفاده می کند. در دو بازی اخیر رئال مادرید در لیگ قهرمانان اروپا، تیبو کورتوا درون دروازه حضور داشت. در خط دفاعی نیز انتخاب سولاری، بازیکنانِ جوان آکادمی رئال خواهد بود. چون سولاری به راموس و واران برای دیدار پیش روی این تیم برابر هوئسکا، در قابت های لالیگا استراحت خواهد داد.

تغییرات در خط جلو

 با حضور سانتیاگو سولاری در رئال مادرید، به وینیسیوس جونیور فرصت بازی بیشتری رسیده است و سرمربی رئال نشان داده به توانایی های مهاجم 18 ساله خود، اطمینان زیادی دارد. او از مهاجم برزیلی و تکنیکی خود اولین بار در بازی برابر رئال وایادولید و به مدت 17 دقیقه استفاده کرد و یک نیمه نیز در بازی برابر ویکتوریا پلژن، در چارچوب رقابت های لیگ قهرمانان از او استفاده نمود. در باخت 3-0 برابر ایبار نیز این بازیکن جانشین مارکو آسنسیو شد و توانست 15 دقیقه در ترکیب رئال مادرید به میدان برود. ماریانو دیاز هم که پیراهن شماره 7 رئال مادرید را بر تن دارد یکی از بازیکنانی به شمار می رود که به احتمال زیاد به عنوان یار تعویضی در این بازی به کار گرفته شود و از بین بیل و بنزما نیز یکی در ترکیب اصلی لوس بلانکوس در این بازی قرار خواهد داشت.

گفتنی است که رئال مادرید در دور برگشت مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی اسپانیا، روز پنج شنبه ساعت 18:45، مقابل ملیا قرار خواهد گرفت.

نظر شما