شناسهٔ خبر: 29787746 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

شگفتی دنیای نشر از پرفروش‌ شدن کتاب آموزش حروف الفبا به کودکان با کلمات عجیب

کتاب تصویری مخصوص کودکان که حروف الفبا را با استفاده از کلمات عجیب حاضر در زبان انگلیسی آموزش می‌دهد در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفت و ناشر ناشناخته این کتاب مجبور به انتشار چاپ‌های بعد با تیراژ بالا شد.

صاحب‌خبر -
 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گاردین، کتابی که تحت عنوان «بدترین کتاب حروف الفبا» در نیویورک‌تایمز معرفی شد توانست در طی دو هفته گذشته هزاران نسخه به فروش برسد و ناشرش را پولدار کند. P is for Pterodactyl نام کتابی است که به کودکان یاد می‌دهد این فقط apple  نیست که با حرف a شروع می‌شود و کلمه aisle به معنی راهرو هم با الف آغاز می‌شود و بهتر است کمی به یادگیری کودکانمان تنوع ببخشیم.
 
این کتاب توسط راج هالدر، رپر معروف آمریکایی که با نام هنری لوش‌لایف شناخته می‌شود نوشته و توسط انتشارات کوچکی تحت عنوان «سورس بوکز» دو هفته پیش وارد بازار شد. اولین چاپ کتاب در 10 هزار نسخه منتشر شد و خیلی سریع به فروش رفت و حالا در چاپ دوم 100 هزار نسخه منتشر شده است. 100 هزار نسخه در پی ارسال سفارشات مختلف منتشر شده است و قرار است چاپ دیگری در حدود 210 هزار نسخه هم به زودی وارد بازار شود.
 

 
تقاضا برای خرید این کتاب در بریتانیا هم افزایش یافته است. راب ریچاردسون، نماینده فروش می‌گوید: «تبلیغ این کتاب توسط چهره‌های مختلف در فیسبوک سبب شد استقبال از آن افزایش یابد و در یک شب 3 هزار نسخه سفارش داشتیم و یک شب پس از آن 10 هزار نسخه سفارش گرفتیم.»
 
هالدر، نویسنده کتاب، که حالا کتابش در جایگاه هشتم پرفروش‌های نیویورک‌تایمز قرار دارد، می‌گوید: «اصلاً انتظار چنین استقبالی را نداشتیم. چاپ اول کتاب در روز اول تمام شد. از روز اول به بعد همه اتفاقات شکل غیرقابل‌باوری به خود گرفت.»
 
از هالدر درباره ایده کتاب سؤال کردیم و او در پاسخ گفت: «با یکی از دوستانم و فرزندش نهار می‌خوردیم که فرزندش کارت‌هایی که با کمک آن حروف الفبا را یاد می‌گرفت به من نشان داد. همه کلمات اسم غذا و میوه بود تا اینکه برای حرف q به کلمه کینوآ برخوردیم. خیلی مسخره بود. خود من تا 25 سالگی نمی‌دانستم کینوآ چیست. اینجا بود که فکر کردیم حروف الفبا را با کلمات عجیب‌تر و مسخره‌تر به کودکان یاد دهیم.
 
از همه جالب‌تر آموزش کلمه T بود. من از کلمه Tsunami به معنای سونامی استفاده کردم که به نظرم برای کودکان جذاب‌تر است. کودکان کلمات سخت را بیشتر دوست دارند.»
 
 
پیش‌بینی می‌شود با سرعت کنونی فروش این کتاب به جایگاه بالاتری در فهرست پرفروش‌های نیویورک‌تایمز دست یابد.

نظر شما