شناسهٔ خبر: 29787567 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

ژاپن تجهیزات جدید نظامی مستقر می‌کند

ایرنا نوشت: دولت ژاپن در راستای دستورالعمل جدید دفاعی کشور، درصدد استقرار موشک های دوربرد و فراصوت و تولید زیردریایی های شناسایی بدون سرنشین است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی 'آسیا- نیکی'، وزارت دفاع ژاپن به منظور دفاع از جزایر دورافتاده کشور، در حال فعالیت بر روی تجهیزات جدید مانند موشک های با سرعت بالای بیش از 300 کیلومتر و موشک های رهگیر فراصوتی است که برای فرار از تیررس رادارها، بیش از 5 برابر سرعت صوت پرواز می کنند، است. 

افزون بر این، این وزارتخانه تصمیم دارد در راستای دستورالعمل جدید دفاعی ژاپن، زیردریایی های شناسایی بدون سرنشین بسازد و تا دهه 2020 همه این تجهیزات دریایی و هوایی را مستقر کند.
ژاپن همچنین در نظر دارد ناوهای بالگردبر 'ایسومو'ی نیروی دفاع دریایی را به ناوهایی برای استفاده جت های جنگنده تبدیل کند. 

این طرح نیز در راستای دستورالعمل جدید دفاعی است که در نیمه دسامبر به تصویب دولت ژاپن می رسد. 
با اجرای این طرح، برای نخستین بار پس از جنگ دوم جهانی، به طور قابل توجهی به شمار زرادخانه ناوهای هواپیمابر ژاپن افزوده خواهد شد. 

ژاپن با ارتقای ناوهای ایسومو می تواند از آنها برای جنگنده های رادارگریز 'اف-35B' و سایر هواپیماهایی استفاده کند که قادر به برخاستن و فرود در مسافت کوتاه هستند. 

یکی از اهداف تبدیل این ناوها، استقرار آنها به منظور دفاع از جزایر دورافتاده جنوب غرب و مقابله با توسعه طلبی دریایی چین در اقیانوس آرام و سایر آب هاست. 
برخی منتقدان می گویند، موشک های دوربرد و ناوهای هواپیمابر، تجهیزات تهاجمی هستند که استفاده از آنها مغایر فصل 9 قانون اساسی ژاپن است. 
دولت ژاپن در تلاش است تا این منتقدان را متقاعد کند این تجهیزات صرفا برای دفاع استفاده خواهد شد.

52311

برچسب‌ها:

نظر شما