شناسهٔ خبر: 29777624 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دفاع پرس | لینک خبر

درخواست کمک برای مداوای یک کودک جنگ‌زده سوری؛

شفای صورت علی نیازمند دست پزشکان ایرانی است + فیلم

«علی باشان» کودک 8 ساله‌ سوری است که در جنگ چشم خود را از دست داده و حالا برای زیارت به ایران سفر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس، در طی بیش از شش سال جنگ سوریه این زنان و کودکان بی گناه هستند که قربانیان اصلی جنگ محسوب می شوند. آوارگی، مجروحیت، از دست دادن خانواده، قحطی و فقر ارمغان تکفیری ها و متحدان آن ها برای میلیون ها نفر از مردم سوریه بود. «علی باشان» کودک 8 ساله اهل فوعه و کفریا در شمال سوریه است که سال 2014 تروریست ها با محاصره شهر و در پی موشک باران خانه ها مادر و خواهرش را از دست داد و خودش نیز از ناحیه صورت و پا مجروح و چشم چپش نابینا شد.

شفای صورت علی نیازمند دست پزشکان ایرانی است+ فیلم

در آن ایام به دلیل محاصره شهر و نبود امکانات کافی رسیدگی به جراحت علی امکان پذیر نبود و رفته رفته حال او بدتر شد. بعدها پس از خارج شدن شهر از محاصره طی توافقی قرار شد تا عده ای از کودکان و زنان شهر به اردوگاه ها منتقل شوند. در مسیر انتقال مردم به اردوگاه، مسلحین سه روز اتوبوس ها را متوقف کردند و در اثر حمله به یکی از اتوبوس ها 128 نفر از کودکان به شهادت رسیده و 65 کودک دیگر ربوده شدند.

علی با 400 نفر دیگر از فرزندان شهدا که 50 نفر از آن ها کودکان زیر پنج سال هستند در اردوگاه آوارگان زندگی می کند. 17 نفر از این کودکان همزمان پدر و مادر خود را از دست داده اند.

حالا علی به همراه مادرخوانده اش برای زیارت به ایران آمده، موسوی از فعالان فرهنگی جبهه مقاومت در گفت‌وگو باخبرنگار دفاع پرس به تشریح وضعیت جسمی علی و داوطلب شدن چند پزشک برای مداوای او خبر داد، او می گوید: «با وجود داوطلب شدن پزشکان برای مداوای علی اما لازم است حمایت جدی برای انجام عمل جراحی از سوی نهادها و ارگان ها صورت بگیرد.» کاری که اگر به سرانجام برسد می توان دوباره دیدن را به علی هدیه داد و او را با خاطره ای خوش از ایران به زادگاهش بدرقه کرد.

mp4
<div id="video-display-embed-code" ><script type="text/JavaScript" src="http://defapress.ir/fa/news/play/embed/321873/583800?width=400&height=300"></script></div>

 

علی در این فیلم می گوید که مادر و خواهرش را از داده است.

انتهای پیام/ 141

نظر شما