شناسهٔ خبر: 29775060 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ژنرال آمریکایی: خروج از برجام، فعالیت‌های منطقه‌ای ایران را کند نکرده است

ژنرال آمریکایی که قرار است در صورت تأیید سنا فرمانده آتی نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا باشد روز سه‌شنبه تأید کرد که خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی ایران را کند نکرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «کنث مک‌کنزی»، ژنرال آمریکایی که قرار است در صورت تأیید سنا فرمانده آتی نیروهای آمریکایی در منطقه غرب آسیا باشد روز سه‌شنبه تأید کرد که خروج واشنگتن از توافق هسته‌ای با ایران فعالیت‌های منطقه‌ای و موشکی ایران را کند نکرده است.  

مک‌کنزی روز سه‌شنبه در جلسه تأیید صلاحیتش در کمیته نیروهای مسلح مجلس سنای آمریکا، با تکرار ادعاهای همیشگی مقام‌های آمریکایی علیه ایران گفت: «از زمان توافق هسته‌ای، در حین آن، قبل از آن و بعد از آن از فعالیت‌های مخرب ایران در حوزه‌هایی که من می‌دانم، کاسته نشده است. این حوزه‌ها عبارتند از: توسعه موشک‌های بالستیک و فعالیت‌هایشان در سوریه و یمن و در سایر کشورهای خاورمیانه.»  

پایگاه دیفنس‌نیوز نوشته انتظار می‌رود مجلس سنای آمریکا تا قبل از پایان سال جاری میلادی صلاحیت مک‌کنزی را به عنوان فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا (سنت‌کام) تأیید کند.

اظهارات مک‌کنزی در تناقض با بیانات «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا قرار دارد که چندین بار ادعا کرده خروج او از برجام باعث تغییر رفتارهای ایران در جهت مطلوب آمریکا شده است. 

انتهای پیام/ 

نظر شما