شناسهٔ خبر: 29766730 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان:

ترویج فرهنگ نماز نیازمند اقدام عملی است

کرمان - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: برای ترویج فرهنگ نمازخوانی و دعوت افراد به نماز باید در ادارات، مراکز علمی و سطح جامعه اقدام عملی انجام دهیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی روز سه شنبه در ششمین اجلاس استانی نماز؛ افزود: نماز دست انسان ها را می گیرد و انسان را از دنیای کاملا فانی و کوتاه به دنیای بی نهایت و خداوند متعال متصل می کند.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی برای ترویج فرهنگ نماز عنوان کرد: در قرآن کریم هرگاه از نماز نام برده شده خصوصا در جایی که تنها به آن اشاره شده است؛ 2 پیام دارد که نخستین پیام آن خود نماز و ارتباط خاص با خدا است و دومین پیام آن در واقع محور ارتباط شخص با خداست.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی سلیمانی با تشریح نقش نماز در زندگی انسان تصریح کرد: نماز زندگی فرد را می سازد و او را در پیشگاه خداوند نیازمند قرار می دهد.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افزود: نماز در از بین بردن خود بزرگ بینی ها و غرور افراد در صحنه های زندگی نقش بسزایی دارد و باید به آن توجه شود.
وی با اشاره به ویژگی های نماز خداپسندانه تصریح کرد: از شرایط و ضوابط نماز خداپسند این است که فرد در کمال پاکی، نزاهت و طهارت قرار داشته باشد چرا که اگر نماز با پلیدی مخلوط شود دچار آسیب است.
وی با بیان اینکه نماز تقویت کننده روح انضباط در انسان است؛ خاطرنشان کرد: همین موضوع موجب تعیین زمان های خاصی برای نماز شده است و شرع اسلام محدودیت های زمانی برای آن در نظر گرفته است.
امام جمعه کرمان در ادامه با اشاره به مسائل و مشکلات پیش روی دعوت افراد به نماز؛ تصریح کرد: واقعیت این است که در بحث دعوت به نماز و همکاری با ستادهای نماز، ما دچار مشکل اساسی هستیم و از کار عملیاتی در این مورد فاصله گرفته ایم.
حجت الاسلام علیدادی سلیمانی با بیان مشکلات موجود در ادارات درباره رعایت نکردن وقت نماز افزود: وقتی در ادارات و ارگان ها به وقت نماز اهمیت داده نمی شود و در مراکز علمی، ساعات درس ها با رعایت وقت نماز تنظیم نمی شود، در جلسات و همایش ها به این موضوع توجه نمی شود؛ نباید انتظار داشته باشیم تلاش های ما برای فرهنگ سازی نماز در جامعه موثر باشد.
دبیر ستاد اقامه نماز استان کرمان نیز در این جلسه با اشاره به هدف برگزاری ششمین اجلاس استانی نماز افزود: هدف مهم برگزاری این اجلاس، بلند کردن فریاد حی علی اصلاه در استان به صورت سالیانه در راستای ترغیب همگان برای ترویج نماز است.
حجت الاسلام مهدی عرب پور با بیان نقش و اهمیت نماز در کاهش آسیب های اجتماعی تصریح کرد: برگزاری اجلاس های سالیانه و مطرح کردن بحث های تخصصی پیرامون نماز و راهکارهای ترویج فرهنگ نمازخوانی، برگزاری نمایشگاه و مسابقات کتاب خوانی در مورد نماز از جمله برنامه های مفید برای فرهنگ سازی نماز و دعوت افراد به نمازخواندن است.
ششمین اجلاس سالیانه استانی نماز از صبح امروز سه شنبه 13 آذرماه با موضوع شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز برگزار شد.
3029/7440

نظر شما