شناسهٔ خبر: 29762872 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

دعوت عملی به نماز مورد توجه ویژه قرار گیرد

کرمان - نماینده ولی فقیه در استان کرمان خواستار توجه جدی به مساله دعوت عملی به نماز در استان کرمان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی پیش از ظهر سه شنبه در ششمین اجلاس استانی نماز اظهار داشت: نماز وصل بی نهایت است و دست انسان نماز خوان را می گیرد  وآن را از دنیای کاملا فانی و عمر کوتاهی که در اختیار او است به خدای تبارک وتعالی وصل می کند که بی نهایت است.

وی افزود: در خصوص نماز، روش های ترغیب و تشویق افراد به نماز، محتوای نماز، نقش نماز در بین عبادت ها سخنرانی های متعدد شده و بعد از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی کتاب های متعددی در این زمینه تالیف شده است.

علیدادی سلیمانی بیان کرد: در قرآن کریم دو پیام بسیار مهم در زمینه نماز مطرح است؛ یکی از پیامها آن خود نماز و ارتباط خاص آن با خدا است و دوم در واقع محور ارتباط شخص با خداست.

وی با اشاره به اینکه تبلیغ از نماز تبلیغ از روزه و دیگر عبادت هم است، گفت: در روایات متعدد به نقش نماز در زندگی انسان و اینکه چگونه شخصیا فرد را می سازد و او را در پیشگاه خداوند با تمام وجود نیازمند قرار می دهد پرداخته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان ابراز داشت: امام علی (ع) در بر شمردن فلسفه وجودی برخی از عبادات نقش نماز را در  کنار گذاشتن خود بزرگ بینی، کبر وغرور از صحنه های مختلف زندگی می داند.

علیدادی سلیمانی با اشاره به اینکه از پیام های اصلی نماز دعوت به پاکسازی در زندگی است، افزود:  توجه به شرایط و ضوابط نمازی خدا پسندانه است که فرد در کمال نظافت، پاکی و طهارت خودش را در پیشگاه خداوند قرار دهد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: هر پلیدی وناپاکی که با نماز مخلوط شود نماز را دچار آسیب می کند و به همین دلیل خداوند نمازی در اوج پاکی و طهارت از ما خواسته است.

وی عنوان کرد: نماز تقویت کننده روح انضباط در انسان است به همین دلیل برای نماز اوقاتی وضع شده است.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: در بحث دعوت به نماز و همکاری با ستادهای اقامه نماز دچار یک مشکل بسیار اساسی هستیم و این مشکل خود را درون جامعه، مجموعه ادارای، علمی و... نشان داده است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: در خیلی از حوزه هایی که قدرت داریم و اختیار دست ما است دعوت به نماز عملی نیست.

وی  تاکید کرد: مسئولیت ستاد اقامه نماز در هر استانی بر عهده بالاترین مقام اجرایی استان یعنی استاندار است اگر این مسئله جدی گرفته شده و به آن جامعه عمل پوشانده شود بخشی از مشکلات ما در این حوزه حل می شود.

علیدادی سلیمان تصریح کرد: آیا در مرکز علمی درس های ما بر مبنای نماز طراحی می شوند؟ در مراکز علمی بخش قابل توجهی از کلاس های درس با نماز تنظیم نمی شوند و همچنین خیلی از جلسات ما در زمان نماز ادامه دارند.

وی با اشاره به اینکه باید ستاد اقامه نماز را در زمینه دعوت عملی به نماز یاری کنید، گفت: این ستاد برنامه ریزی برای اینکه نماز در بهترین شرایط، مکان و فضا برگزار شود را انجام می دهد.

نظر شما