شناسهٔ خبر: 29762063 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

در ششمین اجلاس استانی نماز کرمان عنوان شد؛

نماز روح انضباط و نظم در زندگی را به انسان می آموزد/ارزش انسان به نماز و ارزش نماز به پشتوانه عقلی است

صبح امروز ششمین اجلاس استانی نماز در محل تلار برق شهر کرمان با حضور مسئولین و شرکت کنندگان برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  راه آرمان ؛صبح امروز ششمین اجلاس استانی نماز در محل تلار برق شهر کرمان با حضور مسئولین و شرکت کنندگان برگزار شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان:کاهش آسیب های اجتماعی یکی از اثرات نماز است

حجت الاسلام والمسلمین مهدی عرب پور مدیر ستاد اقامه نماز استان کرمان اظهار داشت : هدف از برگزاری این اجلاس آن است که در سالی یک نوبت فریاد حی علی صلاه در استان کشیده شود تا همگان به این امر مهم توجه کنند و در جهت ترویج آن قدم بردارند .

وی گفت : هر اجلاسی با عنوان خاصی برگزار می شود که با بحث های مرتبط با نماز و بحث های تخصصی برگزار می شود .

مدیر ستاد اقامه نماز استان با بیان این که امسال شیوه ها و مهارت های دعوت به نماز موضوع است،خاطر نشان کرد : هدف این است با این عناوین افراد متخصص بتوانند قدم های بهتری بردارند .

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور ادامه داد : از دو ماه قبل هم کتاب خانه بهشتی به مسابقه گذاشته شده است که 2600نفر از استان شرکت کرده اند که امروز به 60 نفز از آن ها هدیه اهدا خواهد شد .

وی افزود : بنابراین در کنار اجلاس حرکت های دیگری همچون نمایشگاه کتاب نماز برگزار می شود و انتظار می رود افراد مرتبط با موضوع نماز بتواند منادی امر به نماز و دعوت کننده به نماز باشند .

حجت الاسلام و المسلمین عرب پور تصریح کرد : هر چه پایه های نماز در جامعه محکم تر باشد اثرات نماز در جامعه چشم گیر تر می شود و کاهش آسیب های اجتماعی یکی از اثرات نماز است .

نماینده ولی فقیه در استان کرمان:نماز روح انضباط و نظم در زندگی را به انسان می آموزد

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان کرمان صبح امروز در ششمین اجلاس استانی نماز اظهار داشت : نماز یکی از بزرگترین و حساس ترین عبادات الهی است که وصل به بی نهایت است و دست انسان نماز خوان را می گیرد و ان را از دنیای کاملا فانی با عمر کوتاهی که در اختیار دارد به خداوندی وصل می کند که بی نهایت است.

وی گفت : نماز در قران کریم هر وقت از آن نام به میان می آید خصوصا زمانی که تنها به آن اشاره شده است پیام مهم را دارد که یکی خود نماز و ارتباط خاص شخص به خدا و پیام دوم آن این است که نماز محور ارتباط شخص با خداست .

امام جمعه کرمان خاطر نشان کرد : نقش نماز در زندگی انسان و این که چگونه فرد را می سازد و چگونه انسان را در پیشگاه خداوند با تمام وجود نیازمند قرار می دهد در روایات متعدد به این نقش نماز پرداخته شده است .

علیدادی سلیمانی با اشاره به سخن حضرت علی (ع) که نماز برای این است که انسان خود را بزرگ بین نبیند و تکبر و غرور را از صحنه های زندگی خود دور کند؛افزود : نماز خداپسندانه این است که فرد در نهایت پاکی و نظافت خود را قرار دهد و طهارت به معنای واقعی را در دستور کار خود قرار دهد .

نماینده ولی فقیه در استان کرمان توضیح داد : نماز تقویت روح انضباط در انسان است و برای همین برای نماز اوقاتی مشخص شده است اما به هر دلیل نماز در شرع مقدس اسلام محدودیتی در وقتش قائل است و روح انضباط و نظم در زندگی را به انسان می آموزد .

وی افزود : ولی در بحث دعوت به نماز و همکاری با ستاد اقامه نماز ما دچار یک مشکل بسیار اساسی هستیم و این مشکل در درون جامعه ما و در مکان های مختلف نشان می دهد و یکی از مهم ترین راههایی که آدم ها به نماز دعوت می کنیم حل همین مشکل است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد : ما در عمل دچار مشکل هستیم و اگر ستاد اقامه نماز استان که مسئولیتش با استاندار است این را جدی بگیرد و به آن جامعه عمل بپوشاند بخشی از مشکلات حل خواهد شد .

امام جمعه کرمان اضافه کرد : آیا مراکز علمی ما درس هایشان را با نماز تنظیم می کنند و آیا جلسات ما به نماز ختم می شود و برنامه ریزی در رابطه با همایش ها و سمینارها در خصوص نماز چگونه است؟

وی بیان کرد : در حوزه نماز یک انتقاد اساسی به ما وارد است زیرا وقتی بین کار و نماز تعارض است آیا در یک نگاه میدانی کدام اولویت دارد .

علیدادی سلیمانی با اشاره به این که در حوزه عمل باید به ستاد اقامه نماز کمک کنیم ؛ تشریح کرد : امیدواریم اتفاقی رقم بخورد تا ما در اجلاس های سالانه گزارش هایی را با افتخار از دستگاه های مختلف دریافت کنیم و در آخر برنامه ها باید بر مبنای نماز برنامه ریزی شوند .

استاندار کرمان:برگزاری اجلاس نماز نشان از اهمیت این فریضه دارد

محمد جواد فدائی استاندار کرمان  اظهار داشت : تشکیل این اجلاس خود نشان دهنده این است که اهمیت موضوع نماز در چه حدی است و مسئولین مرتبط با مسائل فرهنگی در این جلسه حضور دارند .

وی گفت : نماز از دو جهت قابل توجه است یکی این که نماز نمادی از تدین و اخلاق اسلامی است و کسی که نماز می خواند متدین ،متقی و متعهد به اخلاق اجتماعی است .

فدائی خاطر نشان کرد : اما جنبه دوم نماز به معنای یک فعل و عمل است که آثار و بدکات مادی و معنوی خود را دارد و کسی که فعل نماز را انجام می دهد آثار و برکات معنوی را خواهد داشت .

استاندار کرمان توضیح داد : نماز ریشه در اعتقادات و باور افراد دارد و اثرات اجتماعی و برکات فردی و عملی بسیاری دارد که مهمترین آن ها، مزین کردن افراد به اخلاق اسلامی است.

وی اضافه کرد: من به عنوان کسی که مدیریت استان با اوست پیشنهاد می کنم اگر در شورای فرهنگ عمومی نماز تصویب شود تا دستگاه های اجرایی هفته ای 30دقیقه در خصوص اعتقادات منجر به نماز جلساتی را برگزار کنند.

فدائی در پایان گفت : برگزاری اجلاس ها ضمن این که نشانه ای از اهمیت نماز است اگر از حال تئوری به سمت عملی سوق داده شود بهتر است.

کارشناس ارشد فقه و اصول:ارزش انسان به نماز و ارزش نماز به پشتوانه عقلی است

حجت الاسلام علی زارعی کارشناس ارشد فقه و اصول صبح امروز در ششمین اجلاس استانی نماز در محل تالار برق اظهار داشت: ما باید به صدها سوالی که جوانان ما در رابطه با نماز خواندن می پرسند جواب دهیم .

وی با بیان این که ارزش گذاری آدم ها با معیار نماز است گفت : ارزش انسان به نماز و ارزش نماز به پشتوانه عقلی است و بالاترین عبادت در اسلام تفکر است و اسلام دین متفکرین است.

عضو موسسه ملی راهبردی عفاف و حجاب خاطر نشان کرد : مشکل ما با غربی ها در این است که ما دنیا را وسیله می دانیم ولی غربی ها دنیا را هدف می دانند و مبنا متفاوت است.

زارعی توضیح داد: نماز تشکر از منعم و به حکم عقل شکر منعم واجب است و لازمه شکر منعم شناخت اوست و شناختی مورد نظر است که منجر به یقین شود .

کارشناس ارشد فقه و اصول اضافه کرد : رتبه اول دین داری اسلام و رتبه های بعدی ایمان، تقوا و یقین است و هر مسلمانی ممکن است مومن نباشد لذا برای رسیدن به یقین نیازمند تقلین و تکرار هستیم.

وی با بیان این که چهار پله برای دعوت وجود دارد ؛ یاداور شد : پله اول شروع تربیت از خود است و تربیت فرزندان نیز باید از دوران کودکی و به تدریج صورت گیرد .

عضو موسسه ملی راهبردی عفاف و حجاب ادامه داد : یکی از روش های موثر دعوت به نماز یادآوری نعمت های خداوند است .

انتهای پیام/

نظر شما