شناسهٔ خبر: 29760571 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رییس بیمه مرکزی در نشست خبری:

آتیه سازان حافظ به دنبال مجوز/خروج بیمه ایران از مسئولیت های زیان ده

سلیمانی در خصوص آخرین وضعیت بیمه آتیه سازان حافظ اعلام کرد: هنوز این شرکت مجوز بیمه مرکزی را ندارد و ما از آن ها خواسته ایم که مجوز دریافت کنند که آنها در حال بررسی هستند که یا مجوز دریافت کنند یا به عنوان کارگزار بیمه فعالیت کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان، «غلامرضا سلیمانی» در نشست خبری به مناسبت روز ملی بیمه در حاشیه بیست و پنجمین همایش ملی بیمه و توسعه گفت: هنوز فرهنگ بیمه ای در سطح کشور نهادینه نشده است و باید پیام بیمه ها را به مردم برسانند.

 

رییس بیمه مرکزی در پاسخ به سوالی راجع به توانگری شرکت های بیمه ای و ثابت ماندن تعدادی از شرکت ها در رده دوم افزود: ۸ شرکت در رتبه دوم توانگری قرار دارند که باید سریعتر توانگری خود را افزایش دهند و اگر این کار را انجام ندهند به شورای عالی بیمه معرفی خواهند شد.

 

سلیمانی در مورد بیمه ایران که در رتبه ۴ توانگری قرار دارد نیز توضیح داد: این یک شرکت دولتی است و یکی از دلایل ماندن در رتبه چهارم به دلیل فشار بیمه مرکزی برای شفاف سازی در این شرکت است و بیمه ایران در حال اصلاح ساختار خود همچون خروج از مسئولیت هلی غیر ضروری و زیان ده است و در بحث اتکایی هم به عنوان لیدر حضور خواهد یافت.

 

وی در خصوص آخرین وضعیت بیمه آتیه سازان حافظ اعلام کرد: هنوز این شرکت مجوز بیمه مرکزی را ندارد و ما از آن ها خواسته ایم که مجوز دریافت کنند که آنها در حال بررسی هستند که یا مجوز دریافت کنند یا به عنوان کارگزار بیمه فعالیت کنند.

 

سلیمانی در پاسخ به سوالی در مورد امکان پذیرش مسئولیت صندوق های بازنشستگی از سوی بیمه مرکزی تصریح کرد: ما علاقه ای به پذیرش این مسئولیت نداریم و این صندوق ها تحت پوشش وزارت رفاه در حال ادغام و اصلاح ساختار هستند.

 

رییس کل بیمه مرکزی در ادامه در خصوص تعرفه های اعلامی این سازمان به شرکت های بیمه ای اظهارداشت: بیمه مرکزی در گامی بسیار مناسب تعرفه های اعلامی را از میان برداشت و در مورد بیمه های شخص ثالث در حال حاضر شرکت های بیمه ای مشکلی با تعرفه ها ندارند اما در بیمه درمانی و تکمیلی برخی بیمه ها نرخ شکنی دارند که در حال گفت و گو با آن ها هستیم که به یک تعرفه واحد دست یابند.

 

سلیمانی در مورد واجد شرایط نبودن معاون فنی بیمه معلم برای ادامه کار خود یادآور شد: ایرادات وارده به این فرد بررسی شد و از آنجایی که جدی نبود وی به کار خود ادامه می دهد.

 

وی راهکار بیمه مرکزی برای حل مشکلات ناشی از تورم در بیمه ها و افزایش نرخ خسارت ها با رشد تورم عنوان کرد: در این زمینه بیمه مرکزی به دنبال افزایش سرمایه شرکت های بیمه ای با ورود آن ها به بورس است تا بتواند زیان های ناشی از کاهش ارزش سرمایه های فعلی این شرکت ها جبران شود./

 

 

نظر شما