شناسهٔ خبر: 29758422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

6 هزار نفر در مراکز بهزیستی خراسان رضوی نگهداری می شوند

مشهد- ایرنا- معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: 6 هزار نفر در مراکز شبانه روزی بهزیستی این استان نگهداری می شوند و سه هزار نفر از خدمات مراکز روزانه استفاده می کنند.

صاحب‌خبر -

مسعود فیروزی دوشنبه شب در مراسم پایانی جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی معلولان در نیشابور افزود: 120‌هزار پرونده در بهزیستی استان خراسان رضوی برای مددجویان تشکیل شده و 165 مرکز شبانه روزی و روزانه در استان به معلولین خدمات حرفه آموزی، توانبخشی و توانمند سازی ارائه می دهد.
وی اظهار داشت: تا سال گذشته 20 درصد افراد دارای معلولیت تا سقف 120 هزار تومان مستمری ماهیانه می گرفتند که این رقم امسال سه برابر شده و به شصت هزار نفر تعلق گرفته است.
وی گفت: سالانه هزار میلیارد ریال یارانه و پنجاه میلیارد ریال برای خرید تجهیزات به مراکز توانبخشی پرداخت می شود.
فیروزی افزود: با تصویب بودجه قانون جامع حمایت از معلولین در لایحه بودجه سال 98 بسیاری از خدماتی که در این قانون در نظر گرفته شده برای معلولین میسر می شود.
وی اظهار داشت: اداره کل بهزیستی خراسان رضوی طی 2 رتبه بندی در یک سال گذشته رتبه اول کشور در مناسب سازی و طی سه رتبه بندی 6ماهه رتبه اول در بخش توانبخشی را کسب کرده است.
وی گفت: ورزش معلولین خراسان رضوی نیز طلایه دار ورزش کشور است به طوری که در بازی های پارا آسیایی جاکارتا 22 مدال از مجموع مدال های کاروان ایران مربوط به ورزشکاران خراسان رضوی بود.
فیروزی افزود: سازمان بهزیستی در حوزه توانبخشی متولی افراد دارای معلولیت است اما این به این معنا نیست که تمام وظایف مربوط به آن ها مربوط به بهزیستی است بلکه تمام دستگاه ها همانطور که به سایر افراد خدمات می دهند حتی با نگاه ویژه تر باید به معلولین خدمات دهند.
رئیس اداره بهزیستی نیشابور نیز گفت: به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان جشنواره بزرگ فرهنگی ورزشی معلولان از 10 روز پیش در این شهرستان برگزار شد.
علی صدر افزود: در این جشنواره بیش از 200 ورزشکار مرد و زن در 10 رشته والیبال نشسته، دو و میدانی، پوچیا، گلبال، فوتسال، والیبال، پینگ پنگ، دارت، شطرنج و شودان به رقابت پرداختند.
وی اظهار داشت: این جشنواره با مشارکت اداره بهزیستی، اداره ورزش و جوانان، هیات ورزش های همگانی، هیات ورزشی جانبازان و معلولین، سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری، سپاه پاسداران و سازمان فرهنگی اجتماعی ناحیه مقاومت بسیج نیشابور برگزار شد.
شهرستان 450 هزار نفری نیشابور در 127 کیلومتری غرب مشهد واقع است.
9869/ 6053

نظر شما