شناسهٔ خبر: 29745966 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

حجت‌الاسلام حیدری:

اسلام بر 4 پایه دین، عقلانیت، علم و اخلاق استوار است

مسئول نهاد رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان گفت: تمدن عظیم اسلام بر چهار پایه دین، عقلانیت، علم و اخلاق استوار است و درخصوص همه مسائل جامعیت دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از دهاقان، حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری ظهر امروز در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان گفت: تمدن عظیم اسلام بر چهار پایه دین، عقلانیت، علم و اخلاق استوار است. زمانی که دین برای نیل انسان به سعادت و خوشبختی در دنیا و آخرت به همراه قرآن نازل شد، اخلاق و روحیات پیامبر و دستورات و تفسیر ایشان از آیات، پایه و اساس و ضمانت اجرایی دستورات دین شد. دین اسلام بر خلاف دیگر ادیان در خصوص همه مسائل، جامعیت دارد.

وی افزود: فرهنگ مقوله‌ای نیست که بتوان آن را از شئون زندگی جدا کرد. فرهنگ در همه موضوعات درهم آمیختگی و در هم‌تنیدگی دارد. مبحث فرهنگ در دانشگاه نیز دارای چنین وضعیتی است، یعنی تمام ارکان وجودی دانشگاه‌ها باید از عنصر فرهنگ برخوردار باشند؛ چراکه دانشگاه و دانشگاهیان یکی از عناصر پیشرفت و تمدن هستند و برخورداری از فرهنگ مناسب در دانشگاه‌ها، باعث برخورداری جامعه از فرهنگ اصیل خواهد شد.

سیدحسن حجازی سرپرست واحد دهاقان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، جنگ تحمیلی و شهدای مدافع حرم، درباره فعالیت‌های واحد دهاقان در حوزه فرهنگ تصریح کرد: این دانشگاه با سابقه فعالیت‌های فرهنگی چشمگیر، استان و کشور، پیشبرد هر چه بهتر مسائل و دغدغه‌های فرهنگی را در دستور کار خود قرار داده است.

وی افزود: در این گذر انجام فعالیت‌های فرهنگی نظیر تفسیر سوره نور ویژه کارمندان و اعضای هیأت علمی، برگزاری مداوم کرسی‌های آزاداندیشی ویژه دانشجویان، انجام امور فرهنگی توسط هیأت‌های مختلف دانشجویی، هیأت‌های فرهنگی کارکنان و استادان، برگزاری جشن‌های مختلف دینی و فرهنگی، کارگاه‌های آموزشی قرآن و نهج‌البلاغه، برگزاری نشست تخصصی ایثار و شهادت و ... تنها گوشه‌ای از اقدامات انجام‌شده در این واحد دانشگاهی است.

به گزارش آنا، جلسه شورای فرهنگی این واحد با حضور اعضای شورا، جمعی از دانشجویان فعال فرهنگی و مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

انتهای پیام/4062/

نظر شما