شناسهٔ خبر: 29737527 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس فدراسیون بسکتبال: در ایران ورزش دوم هستیم

تهران-ایرنا- رییس فدراسیون بسکتبال که همراه ملی پوشان بسکتبال راهی فیلیپین شده در گفت و گو با یک رسانه این کشور از وضعیت بسکتبال ایران صحبت کرده و جایگاه آن را در میان مردم ایران بعد از فوتبال، دوم دانسته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، تیم ملی بسکتبال ایران عصر امروز در دومین دیدارش از پنجره پنجم انتخابی جام جهانی به مصاف فیلیپین می رود. رامین طباطبایی رئیس فدراسیون نیز به مانیل سفر کرده و در کنار ملی پوشان است. در حاشیه حضور او در این کشور یکی از رسانه های فیلیپینی با او که قبلا به عنوان بازیکن نیز به این کشور سفر داشته گفت و گویی انجام داده است.

مشروح گزارش و مصاحبه منتشر شده به شرح زیر است:
در سال 1982 رامین طباطبایی به عنوان عضو تیم ملی جوانان ایران در رقابت های جوانان آسیا شرکت کرد و در فیلیپین حضور داشت. او درباره آن مسابقات گفت: خاطرات آن سفر برای من زنده شد. ما به عنوان تیم ملی ایران عملکرد خوبی نداشتیم اما باید بگویم که آن مسابقات شروع کار بسکتبال ایران بود. سال به سال بهتر شدیم و بسکتبال ایران در مسیر رشد قرار گرفت.
در دهه های اخیر بسکتبال ایران با استفاده از نسل طلایی خود موفقیت های زیادی کسب کرد. تیم ملی سه بار قهرمان آسیا شد، سهمیه المپیک پکن را بدست آورد و در دو جام جهانی پیاپی حضور داشت اما اکنون تیم ملی ایران بدون مهدی کامرانی، حامد آفاق، صمد نیکخواه بهرامی و حامد حدادی در مانیل حضور دارد.
رئیس فدراسیون بسکتبال درباره این تغییرات تصریح کرد: حدادی و صمد اسطوره ملی هستند به خصوص حامد حدادی که سابقه بازی در لیگ NBA را نیز دارد. بسکتبال ایران در یک پروسه تغییر است و ما در حال استفاده از استعدادهای جوان هستیم که آماده و جایگزین ستاره های رفته شوند. اکنون هم استعدادهای جوانی مثل بهنام یخچالی و محمد جمشیدی در تیم ملی حضور دارند.
رئیس فدراسیون بسکتبال همچنین تاکید داشته که این رشته در ایران مردمی تر شده است و اظهار کرد: بسکتبال در ایران خیلی مردمی شده است. فوتبال با اختلاف ورزش اول است، سپس بسکتبال دوم و والیبال سوم است. ما سه لیگ فعال بسکتبال در کشور داریم و این اتفاق بسیار مثبتی است.
طباطبایی حضور استرالیا و نیوزلند در قاره آسیا را به فال نیک گرفته و این اتفاق را باعث رشد بسکتبال آسیا دانسته است. رئیس فدراسیون بسکتبال ایران با اشاره به این موضوع بیان کرد: این دو کشور بسکتبال قدرتمندی دارند، بازیکنان زیادی دارند که شاغل در لیگ NBA هستند و مربیان با دانشی هم دارند که ما می توانیم خیلی چیزها از آنها یاد بگیریم. قطعا این دو کشور باعث رشد بسکتبال آُسیا می شوند.
در نهایت او به بازی تیم ملی ایران برابر فیلیپین اشاره کرد و گفت: این مسابقه برای هر دو تیم حیاتی است و امیدوارم که مسابقه ای با کیفیت بالا تماشا کنیم.
ورزشی**ع-ح**9118

نظر شما