شناسهٔ خبر: 29732741 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

استيضاح وزير امور خارجه به صلاح نيست

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - شهرکرد- ايرنا - عضو فراکسيون اميد و هيات رئيسه کميسيون برنامه، بودجه و ديوان محاسبات مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد: وزير امور خارجه عملکرد مطلوبي دارد و استيضاح او به صلاح نيست.

علي کاظمي باباحيدري روز دوشنبه در گفت وگو با ايرنا درباره
اقدام برخي از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در خصوص استيضاح وزير امور خارجه افزود: بر اساس قانون اساسي و آيين نامه داخلي مجلس، هر نماينده وقتي ببيند در بخش هاي از امور کشور به ويژه بخش هاي اجرايي ملي يا منطقه اي ضعف هاي وجود دارد، مي توانند از طريق تذکر ، سئوال و استيضاح نظارت خود را اعمال کند.
وي تصريح کرد : از اين رو ، استيضاح يک فرصتي تلقي مي شود تا وزيري که قرار است استيضاح شود ، مطالب خود را بيان کند و مجلس نيز تذکر اصلاحي را به وزرا بدهد.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ ، کيار و دهستان دستگرد در مجلس شوراي اسلامي ادامه د: اما در خصوص استيضاح محمد جواد ظريف بايد اعلام کرد که او وزير موفق در دولت است.
کاظمي يادآور شد: محمد جواد ظريف در راس وزارت امور خارجه موفقيت هاي زياد داشته است که کسي نمي تواند آن را انکار کند.
به گفته وي، در زمان وزارت محمد جواد ظريف براي مراسم تحليف رئيس جمهوري بيش از 110 هيات سياسي از عالي ترين و از بزرگ‌ترين کشور از قاره هاي جهان به ايران سفر کردند.
وي ، به نشست هاي فشرده وزير امور خارجه با ديپلمات هاي کشورهاي مهم جهان اشاره کرد و افزود : موفقيت هاي ظريف در مساله برجام نيز يکي ديگر از دستاوردهاي او در بخش سياست بين المللي ايران بود و نشان داد که برجام بدترين توافق براي آمريکاست و دولت ترامپ را به جدايي از همپيمانانش کشاند.
عضو فراکسيون اميد مجلس تاکيد کرد : پس از اعلام خروج امريکا از برجام، ديپلماسي ايران موفق عمل کرد و فقط چند کشور در اين زمينه با آمريکا همراهي کردند.
کاظمي با بيان اينکه ايران اکنون در يک جنگ اقتصادي در برابر آمريکا ايستاده است افزود : در اين جنگ اقتصادي و رواني که دشمن عليه ايران به راه انداخته است ، مهمترين مساله حفظ وحدت و يکپارچگي است و در اين زمينه سربازان جبهه ديپلماسي در خط مقدم ايستادگي در برابر دشمن قرار دارند.
نماينده مردم شهرستان هاي اردل، فارسان، کوهرنگ ، کيار و دهستان دستگرد در مجلس شوراي اسلامي تاکيد کرد : با اين شرايط ، استيضاح وزير امور خارجه صلاح نيست و انتظار است نمايندگان دلسوز در اين شرايط حمايت قاطع خود را از ظريف اعلام کنند.
به گزارش ايرنا، طرح استيضاح محمد جواد ظريف وزير امور خارجه در روز هفتم آذرماه در 11 محور تقديم هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي شد.
2097 /1484
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما