شناسهٔ خبر: 29731316 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جهان نیوز | لینک خبر

کاهش چشمگیر توان پ.ک.ک در جذب نیرو

صاحب‌خبر -
به گزارش  جهان نيوز به نقل از تسنیم ٬ سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه دیروز در شهر کردنشین آگری در جمع شهروندان این شهر سخنرانی کرد.

وی خطاب به مردم آگری اعلام کرد: ما به دنبال آن هستیم که خدمات خود را به تمام مردم ترکیه ارائه کنیم و خدمت به مردم آگری و ایجاد بزرگراه و مسیرهای ارتباطی این استان٬ بخشی از وظایف و پروژه‌های ماست. از آنجایی که در این مناطق٬ بیکاری به عنوان یک معضل جدی برجسته شده است٬ تصمیم گرفتیم با ایجاد کارخانه بزرگ منسوجات٬ 8 هزار نفر از زنان و دختران آگری را آموزش داده و آنها را در این کارخانه استخدام کنیم.

وزیر کشور ترکیه افزود: ما نمی‌خواهیم تروریست‌ها کودکان این مناطق را به کوهها بکشانند، می‌خواهیم فرزندان شما به جای آنکه تحت فرمان انسانهای منحرف گروه تروریستی پ.ک.ک قرار بگیرند٬ در آینده به جمع افراد توانمند٬ پزشک‌ها٬ مهندسین٬ معلمین و شهروندان مفید این کشور بپیوندند.

سلیمان سویلو در ادامه سخنان خود گفت: در سال 2014 میلادی گروه تروریستی پ.ک.ک توانست 5 هزار و 500 نفر از فرزندان شما را به کوهستانها بکشاند و سلاح به دست آنها بدهد، اما در سالیان اخیر ما بر روی این پرونده کار کردیم و خوشبختانه از آغاز سال 2018 میلادی تاکنون تروریست‌ها توانستند فقط 90 نفر را به کوهستان‌ها بکشانند و این رقم رفته رفته به صفر نزدیک می‌شود.

وی ادامه داد: ما امسال در مذاکره با خانواده‌ها و گفت‌وگو و اقناع کردن آنان٬ توانستیم 150 نفر از اعضای گروه تروریستی را به آغوش جامعه بازگردانیم.

وزیر کشور ترکیه در ادامه سخنان خود کنایاتی به حزب دموکراتیک خلق‌ها (HDP) زده و گفت: شما تمام مسائل سیاسی و اجرایی خود را به دستور سران گروه تروریستی پ.ک.ک در کوهستان قندیل مشروط کردید. حتی به دنبال آن بودید که کنترل تمام شهرداری‌های تحت امر خود را به قندیل بسپارید. شما شهرداری‌ها را به مراکزی تبدیل کرده بودید که در آن‌جا نوجوانان و جوانان ما را فریب داده و آنها را به کوهستان می‌فرستادید تا اسلحه به دست بگیرند و تروریست شوند.

برچسب‌ها:

نظر شما