شناسهٔ خبر: 29700399 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نظام اسلامي با اتکا به مردم از گردنه هاي سخت عبور مي کند

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - مشهد- ايرنا- عضو کميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: نظام جمهوري اسلامي با اتکا به مردم از گردنه هاي سخت عبور خواهد کرد.

به گزارش ايرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر روز شنبه در مراسم روز مجلس و بزرگداشت هشتاد و يکمين سالگرد شهادت آيت الله سيد حسن مدرس در جوار آرامگاه اين شهيد در کاشمر، مردم را مهمترين پشتوانه براي نظام دانست و افزود: شهيد مدرس در 100 سال قبل با ارتباط عاطفي مطالبات مردم را در مجلس پيگيري مي ‌کرد.
وي پاکدامني، عفت، عبوديت، بندگي و اتکا به خدا را از ويژگي هاي شهيد مدرس برشمرد و اظهار داشت: شهيد مدرس با خدا محوري توانست در برابر تمام فشارها ايستادگي کند و اين ويژگي امروز بايد الگوي جوانان قرار گيرد.
وي گفت: شهيد مدرس در پنج دوره قانون ‌گذاري توانست دموکراسي و مردم ‌سالاري را که استبداد زمينه بروز آن را در جامعه نمي داد، به معناي واقعي محقق کند.
نماينده مردم مشهد و کلات در مجلس شوراي اسلامي افزود: امروز نيز با گذشت چهار دهه از عمر نظام جمهوري اسلامي، اين نظام بر اساس نظريات، مطالبات و خواسته مردم مسير خود را ادامه مي دهد.
وي با بيان اينکه افق ديد شهيد مدرس استقرار حکومت الهي و اسلامي در جامعه بود اظهار داشت: شهيد مدرس در آن زمان معتقد بود بايد بر اساس مباني اسلامي اقتصاد خود را مديريت کنيم، به نيروهاي داخلي خود اعتماد کرده و از ظرفيت ‌هاي داخلي خود استفاده نمائيم.
وي گفت: يکي از مهمترين ضعف‌ هاي قبل از پيروزي انقلاب توجه و اتکا داشتن به نيروهاي خارجي براي اداره کشور بود و شهيد مدرس اين ضعف را حس نمود و در برابر اين وابستگي ايستادگي کرد.
حجت الاسلام پژمانفر افزود: امروز تکيه و نگاه برخي افراد در رفع مشکلات به بيرون است و توجه به ظرفيت ‌هاي داخل کشور ندارند.
وي اظهار داشت: شأن نمايندگان پيگيري مطالبات ملي است و اگر نمايندگان خود را در معرض مطالبات و پيگيري مسائل مردم قرار ندهند، از وظيفه نمايندگي خود کوتاهي کرده ‌اند.
وي با تأکيد بر اينکه نمايندگان بايد با مردم ارتباط داشته باشند گفت: برخي نمايندگان مجلس زندگي و شرايط و رأي خود را از مردم پنهان مي‌ کنند در صورتي‌ که حق مردم است بدانند آنان به چه چيزي رأي داده ‌اند.
اين نماينده مجلس افزود: اگر امروز در عرصه مسائل اقتصادي مشکل داريم به اين خاطر است که راه ‌حل برون ‌رفت از مشکلات را در داخل کشور پيگيري نکرديم و به جاهاي ديگر اميد بسته‌ ايم.
وي اظهار داشت: برخي نمايندگان مجلس نقش خود را در برون ‌رفت از بحران ‌هاي فعلي ايفا نکرده ‌اند و نسبت به دستگاه ‌هايي که متولي اجراي قانون هستند نظارت خوبي صورت نمي‌ گيرد لذا مجلس بايد جدي‌ تر باشد و در برابر تخلفات بايستد و بازدارندگي داشته باشد.
امام جمعه کاشمر نيز در اين مراسم گفت: در سايه توجه مسئولان، آرامگاه شهيد مدرس به قطب بزرگ فرهنگي در استان خراسان رضوي تبديل شده است.
حجت الاسلام سيد کاظم طباطبايي افزود: شهيد مدرس نماينده ‌اي آگاه، شجاع و بصير در مجلس آن زمان بود و امروز مي تواند الگويي براي نمايندگان مجلس شوراي اسلامي باشد.
وي اظهار داشت: ملت ايران انتظار دارند نمايندگان امروز مجلس با تأسي به مدرس، حافظ و نگهبان اصول و ارزش‌ هاي اسلامي و انقلابي و مدافع حقوق ملت باشند.
در اين مراسم علاوه بر رونمايي از پوستر فراخوان مسابقه داستان نويسي با عنوان `ماه مجلس` در باره شخصيت شهيد مدرس، کارگاه خوشنويسي با شرکت 20 هنرمند خوشنويس از کاشمر و مشهد که سخنان امام راحل و رهبر معظم انقلاب در باره شهيد مدرس و سخنان اين شهيد را کتابت کردند برگزار شد.
شرکت کنندگان در اين مراسم همچنين با حضور در مزار شهيد آيت الله مدرس و شهداي شهرستان کاشمر به مقام شامخ آنان اداي احترام کردند.
کاشمر در 228 کيلومتري مشهد قرار دارد.
7497 / 6053
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما