شناسهٔ خبر: 29699789 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

رونمایی از نقاشی‌های جنگ جهانی اول برای اولین‌بار

ایسنا نوشت: مجموعه‌ای از نقاشی‌های جنگ جهانی اول برای اولین بار پس از سال ۱۹۱۹ به صورت یک‌جا رونمایی شده‌اند.

صاحب‌خبر -

۴۱ اثر نقاشی با موضوع سربازها، اسب‌ها، نبردها و سرزمین‌های نابود شده طی جنگ جهانی اول که توسط آلفرد جیمز مونینگ خلق شده‌اند، در موزه ملی ارتش لندن در معرض دید عموم گذاشته شده‌اند.

جیمز مونینگ در سال‌های آخر جنگ جهانی اول برای به‌ تصویر کشیدن صحنه‌های جنگی جبهه غربی به اجبار هیات نظامی کانادایی به جبهه اعزام شده بود و این آثار در خلال همین حضور خلق شده‌اند.

این نقاشی‌ها در سال‌های اخیر جزو مهم‌ترین آثار نمایشگاه هنر جنگ در فرهنگستان سلطنتی بودند اما پس از سال ۱۹۱۹ دیگر هیچ‌گاه به صورت یک‌جا حتی در محل دائمی خود در موزه جنگ کانادا در اتاوا دیده نشدند.

سرپرست مجموعه آثار هنری در موزه ملی جنگ لندن ـ جایی که آثار برای اولین بار در آن به‌نمایش گذاشته شدند ـ درباره این نقاشی‌ها بیان کرده، «این آثار خیره‌کننده هستند. آنها صدها بار بهتر از هرگونه آثار بازتولیدشده‌ای هستند. این آثار درخشان‌ترین و زیباترین نقاشی‌های دنیا هستند.»

علیرغم این که مونینگ برترین هنرمند قرن بیستم میلادی در حوزه نقاشی از اسب‌ بوده، اما برخی دیگر او را همچنان یک نادان دائم‌الخمر می‌دانستند که در سال ۱۹۴۹ سخنرانی شرم‌آور و تندی علیه مدرنیسم به عنوان رییس آکادمی سلطنتی هنر ایراد کرد.

این نمایشگاه پس از لندن در موزه هنری مونینگ در ددهام، ماساچوست خانه سابق این هنرمند برگزار خواهد شد.

آلفرد جیمز مونینگ در تاریخ ۸ اکتبر سال ۱۸۷۸ به‌دنیا آمد و در تاریخ ۱۷ جولای ۱۹۵۹ نیز درگذشت. او به‌عنوان یکی از بهترین هنرمندان انگلیسی بود و که بخشی از شهرتش را به واسطه کشیدن تصاویر ناب از اسب‌ها به دست آورده بود.

۵۷۲۴۳

نظر شما