شناسهٔ خبر: 29695908 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز عنوان کرد

دانشگاه تبریز پیشگام توسعه فعالیت‌های ورزشی در کشور

مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز از برگزاری بزرگترین رخداد ورزشی این دانشگاه خبر داد و گفت: دانشگاه تبریز با برگزاری جشنواره ورزشی بین دانشکده‌ای دانشجویان دختر و پسر و با برپایی دوره‌ها، مسابقات و جشنواره‌های ورزشی در مناسبت‌ها و آیین‌های مختلف به نوعی پیشگام توسعه فعالیت‌های ورزشی در بین دانشگاه‌های کشور است.

صاحب‌خبر -

سعید اهری‌زاد  در این باره با تاکید بر اینکه تربیت بدنی دانشگاه تبریز در سال‌های اخیر بیش از 10 دوره به عنوان مرکز برتر و برگزیده ورزش دانشگاه‌های کشور از سوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انتخاب شده است، اظهار داشت: کسب عنوان "مدیریت تربیت بدنی نمونه کشوری" برای چندمین سال پیاپی در میان دانشگاه‌های سراسر کشور دلیل این ادعا است که دانشگاه تبریز پیشگام توسعه فعالیت‌های ورزشی در کشور است.

وی با بیان اینکه اداره کل تربیت بدنی وزارت علوم، تحقیقات و فنا وری هر ساله این رتبه‌بندی را در راستای اهداف و سیاست‌های این وزارتخانه در ایجاد نظام کار آمد و بهبود عملکرد تربیت بدنی دانشگاه‌ها انجام می‌دهد، خاطرنشان کرد: مدیریت و رهبری صحیح، خط مشی و استراتژی مناسب، وجود برنامه‌های عملیاتی، جذب منابع، تجهیزات و اماکن ورزشی مناسب، مدون بودن برنامه‌ها، میزان مشارکت دانشجویان و حضور فعال تیم‌های ورزشی در مسابقات برون دانشگاهی از جمله شاخص‌های این رتبه‌بندی بوده است.

عضو هیات علمی دانشگاه تبریز فعالیت‌های ورزشی درون دانشگاهی دانشجویان، توسعه ورزش‌های همگانی، توسعه ورزش‌های خوابگاهی، توسعه ورزش کارکنان، آموزش و رضایت ارباب رجوع را از دیگر عوامل موثر بر این انتخاب بیان کرد.


دانشگاه تبریز پیشگام توسعه فعالیت‌های ورزشی در کشور

مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز با تاکید بر اینکه مدیریت تربیت بدنی دانشگاه تبریز با هدف کلان توسعه و گسترش ورزش در میان اقشار دانشگاهیان تلاش خود را مصروف این داشته است که با برنامه‌ریزی دقیق و اجرای منظم برنامه‌های تدوین شده، استعداد سرشار و توان بالقوه قشر جوان دانشجویان را در مسیر تعالی و شکوفایی قرار دهد، اضافه کرد: با توجه به اینکه موثرترین وسیله برای رسیدن به اهداف مورد نظر، گسترش هر چه بیشتر فعالیت‌های ورزشی و مشارکت فعال دانشجویان در انجام امور فوق برنامه و مسابقات ورزشی است.

اهری‌زاد در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به نحوه برگزاری بیست و چهارمین جشنواره ورزشی بین دانشکده‌ای دانشجویان دختر و پسر دانشگاه تبریز گفت: این دوره از مسابقات طبق روال سال‌های پیش با هدف گسترش فرهنگ حرکت و ورزش جهت افزایش نشاط عمومی در بین دانشجویان و جذب و مشارکت در برنامه‌های سازنده و فعالیت‌های فراگیر ورزشی برای تقویت روحیه، ایجاد شور و نشاط و شادابی همچنین توسعه فعالیت‌های ورزشی و رقابت‌های سالم بین دانشکده‌ها از 13 آبان آغاز شده و تا آخر آذر ماه در مجموعه‌های ورزشی استادیوم و ژیمنازیوم این دانشگاه ادامه خواهد داشت.

وی، ایجاد زمینه مساعد برای وفاق جمعی و وحدت دانشجویی، تقویت روحیه شور و نشاط و شادابی و جلوگیری از رخوت و سستی در بین دانشجویان، تلاش در جهت ارتباط نزدیک و صمیمی بین دانشجویان شرکت‌کننده و مسوولان دانشگاه و توسعه مشارکت و مسوولیت‌پذیری دانشجویان در سازماندهی و اجرای فعالیت‌های ورزش دانشجویی را از جمله اهداف این دوره از جشنواره اعلام کرد.

مدیر تربیت بدنی دانشگاه تبریز افزایش جمعیت دانشجویی تحت پوشش فعالیت‌های ورزشی، تقویت فعالیت‌های ورزشی درون دانشگاهی و توسعه رقابت‌های بین دانشکده‌ای و انتخاب تیم‌های منتخب دانشگاه جهت شرکت در مسابقات منطقه‌ای، کشوری و چند جانبه را از دیگر اهداف کلان آن برشمرد.

به گفته وی این دوره از مسابقات با شرکت بیش از1500 نفر از دانشجویان دختر و پسر (برادران در 12 رشته ورزشی و خواهران نیز در 10 رشته ورزشی) از 20 دانشکده در حال برگزاری است.

اهری‌زاد یادآور شد: دانشجویان شرکت‌کننده در این مسابقات افراد منتخب دانشکده خود هستند که از بین تعداد کثیری از ورزشکاران انتخاب شده‌اند.

نظر شما