شناسهٔ خبر: 29685821 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

لیگ برتر انگلیس؛

شهرآورد شمال شهر لندن به شماره 196 رسید

تهران-ایرنا- دیدار تیم های آرسنال و تاتنهام موسوم به شهرآورد شمال شهر لندن به صد و نود ششمین شماره خود رسید و علاقه مندان به این بازی در بریتانیا و سراسر جهان فردا( یکشنبه) آن را تماشا خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ رقابت های هفته چهاردهم لیگ برتر انگلیس بامداد شنبه با برگزاری دیدار تیم های کاردیف و ولورهمپتون آغاز شد، اما بدون شک آرسنال در حساس ترین و جذاب ترین دیدار این هفته فردا(یکشنبه) در ورزشگاه «امارات» میزبان تیم تاتنهام خواهد بود.
به طور یقین کسب برتری در این دیدار برای هر دو تیم اهمیت فراوان دارد و کسب هر سه امتیاز در این بازی نه تنها جایگاه هر کدام از این دو تیم را در جدول ثابت نگاه خواهد داشت، بلکه درصورت لغزش و اشتباه رقبای صدر نشین آنان را به صدر جدول نیز نزدیک تر خواهد کرد.
از سوی دیگر پیروزی در این دیدار هواداران دو تیم را خوشحال تر از قبل خواهد کرد؛ چرا که آنان معتقدند این بازی تنها یک دیدار ساده سه امتیازی نیست، بلکه یک بازی سنتی و بیش از هر دیدار معمولی برای آنان اهمیت دارد.
تاریخچه شهرآورد شمال شهر لندن
2 تیم آرسنال و تاتنهام تاکنون در 195 دیدار با یکدیگر مصاف کرده اند، توپچی ها در 81 دیدار آن به پیروزی رسیده و زنبق های سفید در 63 بازی توپچی های لندن را شکست داده اند، همچنین 51 بازی این 2 تیم نیز با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.
نخستین بازی این دو تیم در چهارم دسامبر سال 1909 برگزار شد و آرسنال با نتیجه یک برصفر تیم تاتنهام را مغلوب کرد. همچنین در آخرین دیدار دو تیم که در دهم فوریه سال 2018 علاقه مندان شاهد آن بودند، زنبق های سفید با نتیجه یک برصفر توپچی ها را شکست دادند.
یکی از بهترین نتایجی که تیم آرسنال مقابل تاتنهام کسب کرده است، به 2 دیداری که این 2 تیم در 26 فوریه و 17 نوامبر سال 2012 برگزار کردند، باز می گردد. آرسنالی ها در این 2 دیدار تیم تاتنهام را با نتایج مشابه 5 بر 2 شکست دادند.
همچنین یکی از پر گل ترین بازی های این دو تیم در سیزدهم نوامبر 2014 برگزار شد و در جریان آن تیم آرسنال با نتیجه 5 بر 4 تاتنهام را در ورزشگاه «وایت هارت لین» شکست داد.
اما بهترین پیروزی توپچی ها برابر زنبق های سفید به پیروزی 6 بر صفر این تیم در دیدار ششم مارس این دو تیم درسال 1935 مربوط می شود.
جدول رده بندی بهترین گلزنان شهرآورد شمال شهر لندن
«امانوئل آدبایور» بازیکن اهل توگو که در شهرآورد شمال شهر لندن 9 بار برای آرسنال و چهار مرتبه نیز برای تاتنهام بازی کرده است، با به ثمر رساندن هشت گل در این دیدار سنتی در صدر بهترین گلزنان این دیدار قرار دارد.
«هری کین» مهاجم ملی پوش تاتنهام و «رابرت پیرس» بازیکن تیم آرسنال هر کدام با هفت گل در رده دوم این جدول قراردارند، البته کین که همچنان برای تیم تاتنهام بازی می کند در صورت گلزنی در دیدار فردای تیمش برابر آرسنال به رکورد آدبایور خواهد رسید.
«تیری هانری»، «روبن فان پرسی» مهاجمان اسبق تیم آرسنال و «گرت بیل» مهاجم سابق تیم تاتنهام نیز هر کدام با زدن پنج گل در جایگاه سوم جدول رده بندی بهترین گلزنان این دیدار حساس قرار دارند.
«لاوری براون»، «سول کمپل» و «دیوید جنکینز» نیز از مشهورترین بازیکنانی هستند که در هر دو تیم آرسنال و تاتنهام عضویت داشته اند.
اما همه چیز از برتری تاتنهام در شهرآورد صد و نود و ششم خبر می دهد.
شاگردان « مائوریسیو پوچتینو» در تیم تاتنهام در حالی در یک صد و نود و ششمین شهر آورد شمال لندن به دیدار آرسنال می روند که در هر پنج دیدار گذشته خود از جمله دیدار برابر چلسی و اینترمیلان در لیگ برتر انگلیس و لیگ قهرمانان اروپا به پیروزی رسیدند.
این درحالی است که شاگردان «اونای امری» در تیم آرسنال در پنج دیدار گذشته خود تنها برابر تیم ورسکلا اوکراین در لیگ اروپا و بورنموث در لیگ برتر انگلیس به پیروزی رسیده و مقابل تیم های لیورپول با نتیجه تساوی یک بر یک، اسپورتینگ لیسبون تساوی بدون گل و ولور همپتون نیز با کسب تساوی بدون گل متوقف شدند.
به طور یقین، تاتنهام در شرایط فعلی وضعیت به مراتب مناسب تری نسبت به تیم آرسنال دارد و براساس این آمار می تواند تیم حریف را در دیدار فردا (دوشنبه) شکست دهد.
اما همان طور که عنوان شد این دیدار یک بازی که فقط سه امتیاز داشته باشد نیست. این بازی یک دیدار حیثتی است که به دیدارهای گذشته و جایگاه دو تیم در جدول رده بندی لیگ برتر نیز ارتباطی ندارد.
تاتنهام برای کسب ششمین برد متوالی خود کار بسیار دشواری برابر آرسنال در ورزشگاه اتحاد دارد؛ چرا که شاگردان امری بازیکنانی سخت کوشند که به راحتی تسلیم رقبای خود نمی شوند.
نکته آخر اینکه در این ارتباط به آمار پنج دیدار گذشته دو تیم مربوط می شود تیم تاتنهام در این بازی ها 2 بار برابر آرسنال پیروز شده و یک بار نیز شکست خورده است و 2 دیدار این تیم نیز با نتیجه تساوی تمام شده است.
ترکیب احتمالی دو تیم آرسنال و تاتنهام در یکصد و نود و ششمین شهرآورد
برنت لنو، هکتور برلین، شکودران مصطفی ، راب هولدینگ، سئاد کولاشیانیچ، لوکاس توریرا، گرنیت ژاکا، آلکس آیوبی، مسعود اوزیل، پیر امریک ابوامیانگ، و آلکساندر لاکازت به احتمال فراوان فردا( یکشنبه) در ترکیب احتمالی آرسنال مقابل تاتنهام حاضر خواهند گرفت.
همچنین هوگو لوریس، سرژ اوریه، خوان فویث، توبی آلدروایلد، بن دیویس، موسی سیسوکو، اریک دایر، هیونگ مین سون، دله اللی ، کریستین اریکسن و هری کین نیز درصورتی که اتفاق خاصی نیفتد برای تیم تاتنهام برابر آرسنال بازی خواهند کرد.
آرسنال در پایان هفته سیزدهم لیگ برتر انگلیس با 27 امتیاز در رده پنجم و تیم تاتنهام با 30 امتیاز جایگاه سوم این رقابت ها را در اختیار دارند.
هوگو لوریس: به جز برد مقابل آرسنال چاره دیگری نداریم
در ارتباط با این دیدار «هوگو لوریس سنگربان» تیم تاتنهام در گفت و گویی عنوان کرد: دیدار برابر آرسنال بیش از یک بازی برای تیم و علاقه مندان ما اهمیت دارد. ما در دو بازی آخر خود در لیگ برتر و لیگ قهرمانان تیم های قدرتمند چلسی و اینترمیلان را شکست دادیم.
وی افزود: از زمانی که امری به عنوان سرمربی جدید تیم آرسنال انتخاب و جای «آرسن ونگر» را گرفته است این تیم هماهنگ تر شده و نتایج قابل قبول تری نیز کسب کرده است.
وی ادامه داد: هر دو تیم علاقه مندان زیادی دارند و به طور حتم بازیکنان در این دیدار حساس و جذاب برای شکست رقیب به میدان خواهند آمد.
سنگربان تیم تاتنهام با اشاره به نتایج خوب تیم آرسنال در هفته های گذشته عنوان کرد: توپچی ها در هفته های اخیر نتایج خوبی کسب کرده اند و خوشحال هستیم که در این شرایط با این تیم دیدار خواهیم کرد.
لوریس در خاتمه اظهار داشت: برای تداوم پیروزی های متوالی خود چاره ای به جز برد برابر تیم آرسنال نداریم.
ورزشی**9144**1584

نظر شما