شناسهٔ خبر: 29677673 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

استکبار از وحدت بسیج مستضعفین در جهان اسلام سیلی‌های متعدد خورده و خواهد خورد

حجت‌الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد در خطبه‌های نماز جمعه تهران با بیان اینکه امروز در پناه عمود ولایت فقیه، راه برای وحدت افتخارآفرین و عزت بخش هموار شده است، گفت: بسیج مستضعفین در ایران اسلامی، عراق، سوریه، فلسطین و لبنان تحت فرماندهی رهبر معظم انقلاب در برابر دنیای استکبار با قدرت ایستاده است و این وحدتی است که استکبار و نظام سلطه از آن سیلی‌های متعددی دریافت کرده و خواهند کرد.

صاحب‌خبر -

وی با ‌اشاره به انتخاب شهردار جدید تهران، بیان داشت: از شهردار منتخب که دانش‌آموخته دانشگاه در رشته معماری است و در این حوزه صاحب نظر است، انتظار می‌رود نظرات رهبر انقلاب را در حوزه شهری مورد توجه قرار دهد و با تکیه بر صاحبان فکر، دانش و علم زمینه فراهم کردن نقش دانشگاه در مدیریت شهری در تهران را فراهم کند.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه نیازمند شهری هستیم که نقشه‌اش با علم و دانش طراحی و اجرا شود و مدیریتش مبتنی بر دانش باشد، ادامه داد: برای مدیریت کلانشهری مانند تهران نیازمند حضور همه نهادهای موثر و دارای نقش در این عرصه هستیم. باید زمینه اجماع مسئولان در مدیریت شهر تهران فراهم شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با تاکید بر اینکه باید ارتقاء بهره‌وری در دستور شهردار جدید تهران باشد، اظهار داشت: شهرداری و دولت، قبل از اینکه به فکر افزایش در‌آمد‌ها باشند باید به فکر کاهش هزینه‌‌ها باشند، این راه‌حل معضلات کشور است؛ باید هزینه مدیریت کشور کاهش پیدا کند.
وی ضمن انتقاد از تراکم فروشی از سوی شهرداری تهران در چند سال گذشته، گفت:کدام کشور و شهردار در جهان معماری شهر را تخریب و موجبات عدم رضایتمندی شهروندان را فراهم می‌کند و از آن طریق در‌آمدزایی می‌کند؟
امام جمعه موقت تهران تخریب محیط زیست شهری را از طریق تراکم فروشی، تضییع حقوق شهروندی دانست و افزود: کدام نهاد علمی تائید کرده‌ است، تهران باید رشد عمودی داشته باشد و در آن آسمان‌خراش‌ها ساخته شود.
حجت‌الاسلام و المسلمین ابوترابی‌فرد با‌ اشاره به وضعیت حمل‌ونقل شهر تهران در سال‌های گذشته، اظهار داشت: مدیران نالایق، پیش از انقلاب کشور را در مترو‌سازی یک صد سال از کشورهایی که دارای مترو هستند، دور کرده بودند که به حمدالله پس از انقلاب کارهای بزرگی در این حوزه انجام شده است.
وی گفت: روزانه حدود 3 میلیون سفر با مترو شکل می‌گیرد و ما در کنار کشورهایی قرار گرفته‌ایم که از 150 سال قبل مترو داشتند. در این میان نیز 60 هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه پسماند تهران 2 برابر کلان‌شهرهای مشابه است، بیان داشت: روزانه در تهران 8 تا 9 هزار تن پسماند تولید می‌شود که این شایسته مردم تهران نیست که در دوران تحریم این مقدار پسماند تولید کنند. با پول این پسماندها می‌توان برخی از خطوط مترو را تکمیل کرد.
نسل جدیدی از ناوشکن‌های کلاس موج
به نیروی دریایی ملحق می‌شود
امیردریادار حسین خانزادی، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران که پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران به مناسبت هفتم آذر سالروز نیروی دریایی سخن می‌گفت، با ‌اشاره به حرکت رو به جلوی انقلاب در چهل سال گذشته، گفت: نیروی دریایی در دوران دفاع مقدس کارنامه درخشانی داشت که حماسه 7 آذر در شصت و سومین روز دفاع مقدس و عملیات مروارید در شصت و هفتمین روز دفاع مقدس سیلی محکمی به رژیم بعث عراق زد.
به گزارش فارس، وی خاطرنشان کرد: در دهه دوم انقلاب برای تامین قطعات مورد نیاز کاملا به بیرون وابسته بودیم اما به دلیل تحریم‌ها روی پای خود ایستادیم و چون ظرفیت‌ها و جوانان خود را باور کردیم توانستیم تجهیزات مورد نیاز خود در دریا را خودمان بسازیم.
امیر دریادار خانزادی افزود: نیروی انسانی را با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و انقلابی خودمان تربیت کردیم و با همین رویه دهه سوم انقلاب را با خیز بلندتر طی کردیم و موفق شدیم ناوهای موشک‌انداز و زیردریایی‌های کلاس غدیر را خودمان بسازیم و به نیروی دریایی با ظرفیت اقیانوسی تبدیل شویم. فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران گفت: مبارزه با دزدان دریایی را هزاران کیلومتر آن طرف‌تر از مرزهای آبی کشور با جدیت دنبال کردیم و تا امروز 58 ناوگروه را به خلیج عدن هدایت کردیم تا با دزدان دریایی مقابله کنند و سازمان جهانی دریانوردی بارها به علت مبارزه با دزدان دریایی از ما تقدیر کرد.
وی افزود: دهه چهارم انقلاب مملو از اقدامات بدون توقف بود و پرچمدار توسعه سواحل مکران شدیم و چرخه‌های قابلیت‌سازی را در مکران شکل دادیم که تداوم آن احیای قدرت دریایی ایران است.
امیر دریادار خانزادی بیان داشت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب، زیردریایی غدیر 955، نسل جدید زیردریایی‌های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب جمهوری اسلامی ملحق می‌کنیم و روز شنبه شاهد الحاق نسل جدیدی از ناوشکن‌های کلاس موج و نسل سوم جماران به نیروی دریایی در جنوب خواهیم بود و در پی آن ناوشکن‌های دنا و برای بار دیگر ناوشکن دماوند را تا چند ماه آینده احیا و به نیروی دریایی ملحق می‌کنیم.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با ‌اشاره به اینکه یاوه‌گویان و دشمنان انقلاب بدانند نهال انقلاب تنومندتر شده است، افزود: امروز آمریکایی‌ها در سرازیری افول افتاده‌اند و بی‌آبرویی و خفت آنها در این چهل سال روزبه‌روز بیشتر شده است.
وی گفت: امروز پرچم شکوهمند ایران اسلامی بر عرشه ناوشکن‌های تمام ایرانی در عرصه اقیانوس‌ها در حال اهتزاز است.
بیش از ۹۵ درصد سرزمین سوریه
 در اختیار دولت این کشور است
به گزارش مهر، حسین رویوران، کارشناس مسایل غرب آسیا نیز در سخنرانی پیش از خطبه‌ها اظهار داشت: زمانی که اتحادیه عرب، سوریه را بیرون کرد و کل جهان در مقابلش ایستادند، جمهوری اسلامی در کنارش قرار گرفت و روسیه نیز بعد از مدتی تحریک شد و در کنار سوریه قرار گرفت و به همین دلیل در حال حاضر بیش از ۹۵ درصد سرزمین سوریه در اختیار دولت است و تکفیری‌ها در شهر ادلب و در محاصره کامل هستند و این نشان می‌دهد که ایمان چه کارهایی می‌تواند انجام دهد.
وی گفت: سوریه یکی از محورهای مقاومت است و اگر در گذشته نقش کمتری داشت الان نقش پررنگ‌تری دارد.
کارشناس مسایل غرب آسیا ادامه داد: کشور دومی که طی چند سال اخیر تحول زیادی داشت عراق بود، چهار سال پیش که تکفیری‌ها وارد عراق شدند سه شهر نینوا، صلاح الدین و انبار را گرفتند و دولت عراق تصور می‌کرد که با توجه به پیمان دفاع مشترکی که با آمریکا امضا کرده است، می‌تواند از او کمک بگیرد.
رویوران افزود: عراق بنا بر همین پیمان از آمریکا تقاضای کمک کرد و از او خواست که بیاید و از عراق دفاع کند ولی آمریکا اعلام کرد که نمی‌آید و دخالت نمی‌کند، در این شرایط دولت عراق از آمریکا خواست که سلاح خریداری شده را از آمریکا دریافت کند ولی آنها سلاح را هم به عراق ندادند.
اعتراض به سفر بن سلمان
نشانه دیگری از بیداری اسلامی
وی گفت: تکفیری‌ها با تبانی آمریکا آمدند و آمریکا به عراق سلاح نداد و عراق هم در این شرایط گفت ما ناچاریم به سمت ایران برویم؛ آمریکا فکر می‌کرد در این شرایط هیچ کس نمی‌تواند جلوی تکفیری‌ها قرار بگیرد و آنها تا ۳۰ سال در منطقه می‌مانند ولی سپاه قدس به عراق رفت و افرادی را که زیر نظر آیت‌الله سیستانی بودند آموزش داد و همچنین سلاح مورد نیاز را به آنها فروخت.
کارشناس مسایل غرب آسیا بیان داشت: اعتراض برخی کشورهای عربی به سفر محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی نشانه بیداری اسلامی است و نشان می‌دهد که عربستان سعودی تا اندازه زیادی شرایط استبدادی دارد و تهدید منطقه است.

برچسب‌ها:

نظر شما