شناسهٔ خبر: 29674069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان:

انسجام ظرفیت های هنری در جهان اسلام، هدف جشنواره بین المللی فیلم مقاومت/به دنبال میزبانی همدان برای جشنواره فیلم مقاومت در سال ۹۸هستیم

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: هدف جشنواره بین المللی فیلم مقاومت انسجام ظرفیت های هنری در جهان اسلام است، تا جایی که در سال جاری شاهد ارسال آثاری از امریکا و شیلی به دبیرخانه جشنواره بودیم، بدین ترتیب مبارزین و افراد جهاد گری که در حوزه اهداف و آرمان هایشان برای آزادی خواهی تلاش می کنند به این جشنواره پیوسته اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  «علی بقایی» در گفت و گو با خبرنگارنافع، با اشاره به برگزاری پانزدهمین جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از هفتم تا یازدهم آذرماه جاری در همدان، گفت: در سال جاری همزمان با تهران دو استان همدان و اصفهان میزبانی جشنواره را هم عهده دار هستند.

وی اظهار کرد: چهار فیلم اصلی «تنگه ابوقریب»، «امپراتور جهنم»، «سرو زیر آب» و «ماهور» در سه سانس 10 صبح، 15 و 18 بعدارظهر در مجتمع شهیدآوینی در دست اکران هست و البته فیلم های دیگر جشنواره از طریق بخش فرهنگی ـ اجتماعی سپاه نواحی برای اکران در مدارس، دانشگاه ها و مساجد قابل دسترسی برای متقاضیان است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان افزود: فیلم های تولید شده در حوزه های جبهه مقاومت، مدافعین حرم، جهان اسلام و یمن مظلوم مقاوم و کشورهای اسلامی در روزهای یاد شده اکران می شود.

بقایی در ادامه عنوان کرد: جشنواره فیلم مقاومت با عنوان فیلم دفاع مقدس از سال 62 آغاز شد و البته با فراز و نشیب های خود حتی برخی از سال ها به دلیل عدم حمایت تعطیل شد، اما در حال حاضر به عنوان جشنواره فیلم مقاومت نقشی در جبهه مقاومت ایفا می کند.

وی تصریح کرد: هدف این جشنواره انسجام ظرفیت های هنری در جهان اسلام و معرفی ظرفیت های مقاومت در حوزه بیداری اسلامی در جهان اسلام است تا جایی که حتی در سال جاری شاهد ارسال آثاری از امریکا و شیلی به دبیرخانه جشنواره بودیم، بدین ترتیب مبارزین و افراد جهاد گری که در حوزه اهداف و آرمان هایشان برای آزادی خواهی تلاش می کنند به این جشنواره پیوسته اند.

معاون فرهنگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان همچنین با اشاره به ظرفیت های بسیار در حوزه مقاومت موجود در استان همدان، گفت: به دنبال آن هستیم در سال 98 با درخواستمان میزبانی جشنواره بین المللی فیلم مقاومت از تهران به همدان برسد.

بقایی با بیان اینکه استان همدان در حوزه مقاومت حرف های بسیاری برای گفتن دارد، اظهار کرد: ظرفیت هایی همچون شهید همدانی، قافله شهدای مدافع حرم، شهید الحسینی و نیز نخستین شهید ایران اسلامی یعنی شهید رسول حیدری که در جریان مردمی سازی مبارزات بوسنی در برابر استکبار به شهادت رسید، همه و همه متعلق به استان همدان است، از این رو می توانیم با اتکا به این ظرفیت ها بر میزبانی این جشنواره در سال آتی تأکید کنیم.

زنگنه

انتهای پیام/

نظر شما