شناسهٔ خبر: 29670318 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

امیرخانزادی:

فردا؛ نسل جدید ناوشکن‌های موج به نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: نسل جدید ناوشکن‌های موج فردا در جنوب کشور به ناوگان نیروی دریایی ارتش ملحق می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه دفاعی و امنیتی گروه سیاسی خبرگزاری آنا، امیر دریادار حسین خانزادی در سخنان پیش از خطبه نماز جمعه تهران که به مناسبت هفت آذر و روز نیروی دریایی در مصلی امام خمینی(ره) ایراد شد، اظهار کرد:  هنگامی که به پشت سر نگاه می‌کنیم، 40 سال شکوه و افتخار و عظمت را شاهدیم که نیروی دریایی دوشادوش انقلاب اسلامی آن را خلق کرده است. چهار دهه که در آن حرکت پیش‌رونده و پیوسته به سوی تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی شکل‌گرفت.

وی با اشاره به خدمات نیروی دریایی در آغاز دهه اول انقلاب، اظهار کرد: این دهه با تحریم‌ها، ترورها و فشارهای بسیار زیاد همراه بود، دشمنان تلاش کردند با این اقدامات روند ملت ایران را در همراهی با انقلاب متوقف کنند، اما هنگامی که این ابزار نتوانست ملت ایران را در مسیر استقلال و آزادی متوقف کند، جنگ نیابتی را به سرکردگی صدام بعثی به ملت ایران تحمیل کردند. جنگی که با چراغ سبز آمریکا،  هم‌پیمانان اروپایی و کشورهای ایادی منطقه‌ای و همان‌هایی که امروز آمریکایی‌ها از آنان به نام گاو شیرده و ارباب اره‌ها یاد می‌کنند، صورت گرفت.

خانزادی با بیان اینکه فشارهای خارجی در حالی بر انقلاب نوپای ما تحمیل شد که هنوز ساختارهای نظام شکل‌نگرفته بود، تصریح کرد: در آن زمان ساختارهای اجتماعی، سیاسی، اقتصادی و دفاعی به دلیل شرایط اولیه انقلاب به انسجام امروز که  شاهد آن هستیم، نرسیده بودند و در این شرایط برای اولین بار در تاریخ ایران سیلی بسیار محکمی به صورت مهاجمین زده شد. حماسه هفتم آذر در شصت و هفتمین روز از دفاع مقدس، برگ زرینی در کارنامه پرافتخار نیروی دریایی است.

فرمانده نیروی دریای ارتش خاطرنشان کرد: مقاومت 34 روزه تکاوران دریایی، در حالی که رژیم بعث عراق فکر می‌کرد  در کمتر از یک روز می‌توانستند خوزستان را از ایران جدا کنند و در یک هفته جشن پیروزی را در تهران برگزار کنند، عملیات 34 روزه استراتژی آنان را شکست داد. عملیات مروارید در سیلی محکمی به رژیم بعث عراق زد و سکوهای نفتی البکر و الامیه را از انتفاع انداخت طوری که تا پایان دفاع مقدس امکان حضور در دریا را نداشتند.

خانزادی با بیان اینکه در ادامه عملیات اسکورت را در ادامه داشتیم که 10 هزار نفتکش و کشتی را اسکورت کردیم و به مقصد رساندیم، تصریح کرد: ماجرای ناوشکن پیکان را همه از آن روز می‌دانند، اما کمتر کسی در ارتباط با اسکورت می‌داند. همه چیز دارایی کشور در گروه نفت بود و می‌خواستند آن را قطع کنند و نیروی دریایی جوهر خودش را نشان داد.

فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به دهه دوم انقلاب  تصریح کرد: این دوران زیر بار تحریم‌ها گذشت و ما در تأمین قطعات به شدت نیازمند خارج از کشور بودیم. روی پای خود ایستادیم و تحریم‌ها را پشت سر گذاشتیم و قطعات مورد نیازمان را برای راهبری تجهیزات دریایی خودمان ساختیم و این در سایه باور فرزندان مملکت و ظرفیت توان داخل اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه با اتکا به ظرفیت‌های ملی عمر تجهیزات را بالا بردیم، گفت: نیروی انسانی را با بهره‌گیری از آموزه‌های دینی و انقلابی تربیت کردیم و وابستگی به خارج از کشور در ارتباط با تربیت نیروی انسانی را قطع کردیم و نسل انقلاب را طوری تربیت کردیم که با عزت، افتخار، ایمان، شجاعت و دانش به صورت حرفه‌ای در دریا حضور داشته باشد.

خانزادی با اشاره به دهه سوم انقلاب اسلامی ایران بیان کرد: این دهه با خیز بلند نیروی دریایی برای ساخت تجهیزات آغاز شد و ناوشکن‌های جماران، دماوند،‌ ناوهای موشک‌انداز، زیردریایی‌های کلاس غدیر و همه آن چیزی که برای حضور مقتدرانه در دریا نیاز داشتیم را خودمان ساختیم و به نیروی دریایی با ظرفیت اقیانوسی تبدیل شدیم.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: در مبارزه با دزدان دریایی به طور کاملاً مستقل و در غربت کامل، هزاران کیلومتر دورتر از مرزهای دریایی کشور برای دستیابی به امنیت در مناطق ماورای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران تلاش کردیم و 58 ناوگروه را به خلیج عدن اعزام کردیم تا با دزدی دریایی مقابله کنیم.

وی با بیان اینکه آنقدر در کار مبارزه با دزدان دریایی موفق بودیم که جامعه جهانی نتوانست تقدیرمان نکند، تصریح کرد: سازمان جهانی دریا‌نوردی تقدیرنامه‌های پیاپی را به نام ناوشکن‌های ایرانی در مبارزه با دزدان دریایی ارسال کرد.

خانزادی با بیان اینکه دهه چهارم انقلاب مملو از اقدامات بدون توقف نیروی دریایی ارتش بود، خاطرنشان کرد: در این دهه پرچمدار توسعه سواحل مکران شدیم و تمدن دریایی ایران را احیا کردیم. 

فرمانده نیروی دریایی تصریح کرد: چرخه‌های قابلیت‌سازی را در مکران شکل دادیم که تداوم آن احیای قدرت دریایی ایران اسلامی را برای دستیابی به امنیت جمعی در منطقه میسر می‌سازد. 

وی گفت: امروز در آستانه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی زیردریایی غدیر 955 و نسل جدید زیردریایی‌های راهبردی کلاس فاتح و ناوشکن تمام ایرانی سهند را به ناوگان جنوب ملحق می‌کنیم.

خانزادی گفت: فردا شاهد آن خواهید بود که نسل جدیدی از ناوشکن‌های کلاس موج، نسل سوم جماران به نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران در جنوب ملحق خواهد شد و در پی آن ناوشکن‌های دنا و برای باردیگر ناوشکن دماوند را تا چند ماه دیگر احیا و به نیروی دریایی ملحق خواهیم کرد.

فرمانده نیروی دریایی تأکید کرد: یاوه‌گویان کجایند تا ببینند نهال انقلاب زیر بار تحریم‌های مضحکشان تنومند شده است. آنها نفهمیدند ما به حقانیت وعده‌های الهی باور داریم و امروز با بیداری اسلامی در منطقه که الهام گرفته شده از حرکت رو به رشد ملت ایران است،‌ در سرازیر افول افتاده‌اند. بی آبرویی و خفت چیزی است که طی این 40 سال نصیب آمریکا و همپیمانانش شده است و عظمت، شکوه و افتخار نتیجه ایستادگی، ایثار و از خودگذشتگی مردم ایران و نیروهای مسلح بوده است.

امروز پرچم شکوه ایران اسلامی برعرشه ناوشکن‌های تمام ایرانی در عرصه اقیانوس‌ها در اهتزاز است و افتخار می‌کنیم مظهر اقتدار ملتمان در دریا هستیم. فرزندان جسور ایران اسلامی با صلابت در  دریا حضور دارند تا دشمن حتی فکر تجاوز به مرزهای ایران اسلامی به ذهنش خطور نکند.

انتهای پیام/4034/خ

نظر شما