شناسهٔ خبر: 29662017 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

تمایل «اون» به صدور اجازه بازدید از یک سایت هسته‌ای مهم کره‌شمالی

یک مقام کره جنوبی مدعی اشتیاق رهبر کره شمالی در صدور مجوز ورود مجدد بازرسان بین‌المللی به تاسیسات اتمی مهم این کشور شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

، منابع رسانه‌ای از آمادگی رئیس جمهور کره شمالی در صدور مجوز ورود مجدد بازرسان بین‌ا‌لمللی به مجتمع اتمی مهم این کشور در «یونگ بیون» خبر دادند.

خبرگزاری «رویترز» سه‌شنبه شب به نقل از خبرگزاری «یونهاپ» نوشت که «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی تمایل به بازگشت بازرسان بین‌المللی به مجتمع مهم اتمی این کشور در یونگ بیون دارد.

آنطور که خبرگزاری یونهاپ نوشته، یک منبع مطلع در این زمینه مدعی شد: «متوجه شدم که کیم جونگ اون به "مون جائه این" رئیس جمهور کره جنوبی در جریان نشست ماه سپتامبر (مهر) گفته که اگر آمریکا گام‌های برابری را اتخاذ نماید، وی نه تنها مشتاق به بستن تاسیسات اتمی یونگ بیون است بلکه امکان ورود مجدد بازرسان بین‌المللی به این مکان را نیز فراهم می‌کند.»

این در حالی است که یک منبع مطلع در کره جنوبی می‌گوید، مذاکرات سطح بالای مقام‌های ارشد آمریکا و کره شمالی که قرار بود پایان ماه نوامبر (آذر) انجام شود باز هم به تاخیر افتاد.

به گفته این منبع دیپلماتیک کره جنوبی، درخواست کره شمالی برای مذاکره در هفته جاری از سوی مقام‌های آمریکایی هیچ پاسخی دریافت نکرده است.

پیش از این هم کره شمالی مذاکرات دوجانبه که برای هفتم نوامبر در نیویورک برنامه‌ریزی شده بود را بدون اعلام دلیل مشخصی لغو کرده بود.

لینک کوتاه کپی لینک
منبع: فارس
منبع: فارس

نظر شما