شناسهٔ خبر: 29651244 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساداتی نژاد در گفت‌وگو با فارس:

مشکلات صندوق رفاه دانشجویان و کیفیت پایین غذای دانشگاه‌ها را پیگیری می‌کنیم

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: وی از وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان خواست در حوزه تأمین مواد غذایی دانشگاه‌ها همواره حمایت‌های لازم را از دانشگاه‌ها داشته و ضمن افزایش نظارت‌ بر آنها، کیفیت غذاهای دانشجویی را رصد کنند.

صاحب‌خبر -

سید جواد ساداتی نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و نماینده مردم کاشان در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص افزایش اعتراضات دانشجویی به دلیل پایین آمدن کیفیت غذا گفت: خدمات رفاه دانشجویی شامل بحث خوابگاه‌ها و غذا است این در حالیست که همواره در دانشگاه‌ها نسبت به پایین بودن کیفیت غذا مباحث و اعتراضاتی وجود داشته است؛ البته کیفیت هم انتها ندارد. 

وی افزود: دانشجویان همواره به دلیل انرژی زیادشان در حال فعالیت بوده و با توجه به تحصیل و آموزش در دانشگاه نیازمند دریافت غذاهای با کیفیت هستند به همین دلیل باید مدیران دانشگاه‌ها حداکثر تلاش خود را کنند تا غذاها کیفیت داشته باشد. 

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: از دانشگاه‌ها انتظار داریم که در زمینه کیفیت غذاها همواره دغدغه‌های دانشجویی را مد نظر خود داشته و استانداردهای لازم را رعایت کنند. ضمن اینکه غذاهای دانشجویی باید بهداشتی بوده و تنوع مناسبی داشته باشد البته در دانشگاه، کیفیت محصولات غذایی از اولویت‌های اصلی است.

وی از وزارت علوم و صندوق رفاه دانشجویان خواست در حوزه تأمین مواد غذایی دانشگاه‌ها همواره حمایت‌های لازم را از دانشگاه‌ها داشته و ضمن افزایش نظارت‌ بر آنها،کیفیت غذاهای دانشجویی را رصد کنند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصریح کرد: نمایندگان مجلس آماده دریافت اخبار دانشجویی کیفیت پایین غذا و عدم رعایت استانداردها هستند و اگر دانشجویان این موضوع را به ما اطلاع دهند آماده طرح سوال از مسئولین هستیم ضمن اینکه با توجه به بررسی ماده ۳۶ صندوق رفاه دانشجویان در کمیسیون آموزش مجلس می‌کوشیم پایین آمدن کیفیت غذای دانشجویی را در کنار گزارش تحقیق و تفحص از این صندوق در نظر بگیریم.

وی درباره تأثیر گرانی‌های مواد غذایی بر کاهش کیفیت غذای دانشجویان گفت: گرانی مواد غذایی قطعاً مشکلاتی را برای دانشگاه‌ها و طبیعتاً برای صندوق رفاه دانشجویان بوجود آورده است اما از دولت انتظار داریم که در لایحه بودجه سال ۹۸ این موضوع را ببینند چرا که یکی از دغدغه‌های آموزش عالی افزایش خدمات دانشجویی است ضمن اینکه افزایش قیمت‌ها و کمبود اعتبارات مالی می‌تواند در کاهش کیفیت غذای دانشجویی مؤثر باشد.

انتهای پیام/

نظر شما