شناسهٔ خبر: 29649288 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

به همت پژوهشگاه علوم ورزشی صورت می‌گیرد

برگزاری سومین دوره ملی تمرینات ورزشی در کودکان استثنایی

سومین دوره ملی «تمرینات ورزشی در کودکان استثنایی» با هدف توسعه فعالیت بدنی و ارتقاء دانش تمرین ویژه افراد با کم‌توانی ذهنی، اوتیسم و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، سومین دوره ملی «تمرینات ورزشی در کودکان استثنایی» باهدف توسعه فعالیت بدنی و ارتقاء دانش تمرین ویژه افراد با کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، بیش فعالی، نقص توجه، سندرم داون و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد توسط پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در تهران برگزار می‌شود.

در این دوره آموزش‌های لازم برای ارزیابی رشد مهارت‌های حرکتی، وضعیت حرکتی و تجویز برنامه تمرینی مناسب برای افراد دارای کم‌توانی ذهنی، اوتیسم، بیش فعالی نقص توجه، سندرم داون و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد ارائه خواهد شد.

علاوه بر دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سازمان‌هایی همچون المپیک ویژه ایران، فدراسیون ورزش روستایی و بازی‌های بومی محلی، انجمن علمی تربیت‌بدنی و علوم ورزشی ایران، فدراسیون ورزش‌های همگانی، انجمن بازی‌ها و ورزش کودکان ایران، فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی و انجمن بین‌المللی بازی‌های حرکتی و ورزشی کودکان، به‌عنوان حامیان معنوی این رویداد هستند.

آشنایی با کم توانی ذهنی و توانبخشی ورزشی، معرفی سازمان‌های ورزشی برای کودکان استثنایی، آشنایی با اصول اولیه آزمون، تجویز فعالیت بدنی و برنامه‌ریزی تمرین تخصصی در افراد با کم توانی ذهنی، اوتیسم، سندرم داون، اختلال هماهنگی رشد و بیش فعالی، نقص توجه، سنجش رشد مهارت‌های حرکتی در این افراد، تمرینات ادراکی حرکتی و بازی‌های اثربخش در کودکان استثنائی، تمرینات تخصصی در توانبخشی ورزشی و اصول اولیه تمرین و رقابت در افراد کم‌توان از محورهای این همایش است.

انتهای پیام

نظر شما